zaterdag 16 oktober 2021

Een actuaquiz is leuk én leerrijk!

 Het is al een tijdje dat ik met een actuaquiz in mijn klas werk. Vroeger deed ik dat op woensdag, maar aangezien ik het weekoverzicht van Karrewiet gebruik, vind ik het fijner werken om op maandag met de kinderen aan de slag te gaan. Vandaar dat hij dit keer al af is :). Ik wil hem graag terug met jullie delen want er is altijd al veel vraag naar geweest. 

Omdat ikzelf in het tweede leerjaar sta, kon ik de bestaande quizblaadjes die op het net circuleren eigenlijk niet gebruiken. Ze waren te moeilijk of de leerlingen moesten zelf te veel opschrijven. Daarom werk ik altijd met tien meerkeuzevragen. Een quiz ziet er als volgt uit...


Interesse? Dan is het mogelijk om deze quiz elke week (ten laatste op maandag) in je mailbox te krijgen.
Het enige wat je hoeft te doen is mij een mailtje te sturen (gietjescorner@hotmail.com) of hieronder een reactie met een mailadres achter te laten.


Nog een fijn weekend aan iedereen!


25 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik heb interesse in deze quizvragen. Dank je wel!

    MVG
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er super uit en wil ik graag uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Zeker interesse om deze iedere week te krijgen! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee! Die zou ik heel graag willen ontvangen! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou het mogelijk zijn om mij een mailtje te sturen of je e-mail hieronder achter te laten? Dan kan ik de quiz en de oplossing doorsturen. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben geïnteresseerd m!
    laurarobberechts@icloud.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel geïnteresseerd 🤩
    Tina.Eeckhout@materdeidriehoek.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb interesse. claeslieselot@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof dat je dit wil delen. Vmartens5@gmail.com
    Hartelijk dank 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik werk in het buitengewoon onderwijs en de vragen zijn voor mij ook vaak te moeilijk. Ik vind het super dat je dit wil delen. Mijn adres : mattiasmaerten@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook interesse!
    Bedankt voor het werk!
    lien.christiaens@sbrt.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Grietje,
    Ook hier grote interesse!
    Zou u ze ook willen mailen naar mij?
    stijn.vandewalle@bsring.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt mij heel interessant! Interesse!
    louloucoopman@gmail.com
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Grietje!
    Heel veel interesse, bedankt om het te delen!
    sarah.chirishungu@heilighartjette.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Grietje ,
    ik ontvang ook heel graag de actuaquiz op liesgeraerts@telenet.be
    Dank je wel .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh super, ik ontvang deze ook graag: laura@edu.heiligharttemse.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo tof! Ik zou deze ook graag ontvangen: sofie.matthieu@de-kring.com
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel tof! Ik zou deze werkbladen ook graag ontvangen, alvast bedankt!
    Bethje_R@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lijkt echt superleuk! vermanne@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...