woensdag 20 maart 2013

Na die voor carnaval is er nu ook de Paasmemory!

Nog een weekje en het is alweer Pasen! Het jaar vliegt weer voorbij. In de klas probeer ik stilaan de lentesfeer er wat in te krijgen, maar het weer werkt niet echt mee. Toch kunnen we niet bij de pakken blijven zitten en moeten we er een fleurige boel van zien te maken. Binnenkort is er weer een doorschuifnamiddag waarbij kinderen knutselen, spelen, zingen en dansen. Ik sta weer in voor de spelletjes. Eentje daarvan wordt de memory rond Pasen. Ik maakte hem op dezelfde manier als die voor carnaval.

1. Maak een achterkant voor de kaartjes zodat je ze altijd terug bij elkaar kunt vinden.
2. Druk die achterkant af op gekleurd papier
3. Knip de kaartjes uit
4. Zoek tekeningen die bij het thema passen
5. Zet ze in kadertjes en print ze uit
6. Knip alle kaartjes
7. Plak de foto's en achterkanten op elkaar
8. Jaag alles door het lamineerapparaat
9. Knip alle kaartjes uit.

Ik heb een memory voorzien met 24 paren. Uiteraard kun je dit aantal verminderen als je met kleinere kinderen werkt.

Wil je deze memory integraal gebruiken? Kijk dan hieronder!
De voorkant van de kaartjes vind je hier.
De achterkant hier.
De bronnen hier.






















Veel speelplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...