donderdag 29 september 2022

Ouderavond in september

 Vroeger wachtten we tot oktober, maar nu plan ik mijn ouderavond al in september. Zo is het makkelijker om een aantal dingen duidelijk te maken voor de ouders. Eind oktober is er dan tenslotte al een rapport en zo zien, horen of spreken we de ouders op een iet of wat regelmatige basis. Op het einde van de grote vakantie kwamen ze immers al eens op bezoek in de klas (zij het dan voor een korte kennismaking en enkele praktische zaken).

Op mijn ouderavond maak ik gebruik van een PowerPoint. Dat is voor mij de beste leidraad om er een vlotte babbel van te maken. Ook is het dan mogelijk om die leidraad door te sturen naar de mensen die er niet zijn. Sommigen vinden dat wel interessant om even te bekijken.

De PowerPoint werd opgebouwd in een herfstthema (maar kan uiteraard makkelijk aangepast worden). Het ziet er als volgt uit...



In totaal zijn er 17 dia's.
Je kunt ze hieronder allemaal downloaden.

Om te weten hoeveel mensen wij (mijn co-teacher en ik) mogen verwachten op de ouderavond, geven we op voorhand een brief mee. Uiteraard kan die ook doorgemaild worden.


Vanboven staat er ook nog een logo van de school. Ik liet die even weg, maar wie nieuwsgierig is... 
Hij staat gewoon in de download :).



Hopelijk heb je ook hier iets aan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...