donderdag 19 juni 2014

Het negende schrift van Maya van Allende

Isabel Allende is een schrijfster die ik al een pak langer ken. Van naam dan toch. Ik nam al heel wat boeken mee naar huis, maar kwam er nooit toe om ze te lezen. Het lijkt alsof ze me keer voor keer net niet genoeg aanspreken. Laat die boeken dan staan, denk je misschien. Wel, zo zit ik niet in elkaar :). Ik wil van alles geproefd hebben als het over lezen gaat.

Gegevens

Uitgegeven in: 2011
Uitgeverij: Wereldbibliotheek bv
Oorspronkelijke titel: El cuaderno de Maya
Vertaald door: Rikkie Degenaar
Omslagontwerp: Jan Martin Wilschut BNO
Omslagillustratie: Marie Jose Rivera / Trevillion Images
Aantal pagina's: 366
ISBN: 978 90 284 2440 1

Flaptekst

'Vertel me wat je wilt, met dit woeste leven, met dit kostbare leven, want je leeft maar één keer.'

De negentienjarige Maya is op weg naar Chiloé, een eiland in het zuiden van Chili. De ogenschijnlijke rust van deze geïsoleerde plek steekt schril af tegen het harde straatleven van Las Vegas met zijn drugs en geweld dat Maya gewend is. Haar oma heeft haar naar Chiloé gestuurd en Maya een schrift meegegeven waarin ze haar dagboek kan bijhouden. Zo kan ze erachter komen wat zij nu echt wil met haar leven. Op Chiloé woont Maya bij Manuel Arias, een oudere, stugge antropoloog die bezig is een boek te schrijven over de mythologie van het Chileense eiland. Ook hij worstelt met zijn verleden.

Beoordeling (+)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er wat meer had van verwacht. Ik deed er misschien te lang over om dit boek uit te lezen, maar het heeft me eigenlijk op geen enkel moment naar de keel gegrepen. Dit is nochtans waar ik op zoek naar ga. Boeken die je bijna niet meer aan de kant kan leggen en waarvan je helemaal in de ban bent. De schrijfstijl van Allende is makkelijk en ze schrijft een verhaal dat ik nooit elders las, maar toch is het geen boek dat ik bij mijn toppers plaats. Een goed tussendoortje, niet meer dan dat. 



Bron afbeelding:
* http://www.bol.com/nl/p/het-negende-schrift-van-maya/1001004011557021/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...