maandag 2 juni 2014

Onze spaghetti bolognaise

Vorige week was mijn mama jarig en we planden om samen te eten. Ik wilde niet dat ze weer heel de middag achter haar fornuis moest staan en daarom stelde ik voor om spaghettisaus te maken. Dan hoefde ze alleen maar de pasta nog te koken.

Vroeger deden we nog paprika en wortels in de saus, maar daar zijn we van afgestapt. Uiteraard kan dat wel, maar stilaan maakten we onze eigen versie van spaghetti bolognaise. Mijn vriend is niet zot van paprika's en ik hou niet echt van het zoete van wortelen. Daarom dat we deze groenten uit de saus weg lieten.

Ingrediƫnten voor vier personen
* 500 gram gehakt
* 1 courgette
* Een halve kilo champignons
* 1 of 2 uien
* Een doos gepelde tomaten
* Een klein potje tomatenpuree

Bereidingswijze
* Zet een pan een en kom op het vuur.
* Doe zowel boter in de pan als in de kom en laat die smelten.
* Snij de ui in kleine stukken.
* Wacht tot de boter gesmolten is, gooi dan het gehakt in de pan, de ui in de kom.
* Laat de ui bruin worden en verkruimel het gehakt.


* Was de courgette en snij ze in kleine stukken (de pel laat ik er aan).
* Snij de champignons in schijven of in stukken (ik verkies stukken omdat je ze dan beter smaakt in je saus).
* Gooi de courgette en champignons bij je ui en laat meestoven (doe gerust een deksel op de pot).


* Doe het deksel van de kom als de groenten zo goed als gaar zijn, zo kan het vocht wat ontsnappen.
* Voeg het gehakt toe, het blik gepelde tomaten en de tomatenpuree.
* Laat alles nog een klein halfuurtje sudderen.


Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...