woensdag 31 december 2014

Een heerlijke perentaart

Heb je volk vanavond en wil je snel nog zelf iets bakken? Dan is dit recept op z'n plaats. Ik heb het van de site van Dagelijkse Kost en wil dus helemaal niets pikken. Ik wil er alleen maar wat reclame voor maken. Gisteren probeerde ik het receptje met mijn vriendje uit en de gasten vonden het lekker!

Heel simpel, maar toch overheerlijk... daar ben ik nu echt fan van! Als je Jeroen Meus volledig wil volgen, klik dan op volgende link. Ik vereenvoudigde het recept wat.

Ingrediënten

* bladerdeeg
* 125 gram boter op kamertemperatuur
* 125 gram zelfrijzende bloem
* 90 gram suiker
* 2 zakjes vanillesuiker
* 2 eieren
* 2 peren

Werkwijze

1. Neem een bakvorm en leg je bladerdeeg mét bakpapier erin. 
2. Rol de boordjes van je bladerdeeg over zodat je een dikke korst bekomt. Je kunt de randen ook verwijderen, maar dan moet je dat misschien weggooien.
3. Schil 2 peren en snij ze in partjes (in vier of in acht).
3. Maak met de boter, de bloem, de eieren, de suiker en de vanillesuiker een smeuïg deeg. De boter hoef je niet te smelten
4. Giet het deeg over je bladerdeeg.
5. Leg de partjes geschilde peer op het deeg en duw ze er wat in.
6. Bak de taart 40 minuten in een voorverwarmde oven op 175°C.


Smakelijk!

Geniet van het einde van 2014 en het prille begin van 2015!


1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...