donderdag 18 februari 2016

Een video om over na te denken

Het mag soms niet al te moeilijk zijn voor kinderen uit de lagere school, al hebben ze ook wel wat uitdaging nodig. Met het volgende fragment kun je wat losmaken binnen je klasgroep. Ik denk dat ze er heel wat dingen kunnen uit afleiden. Ik heb het over de kortfilm 'For the birds' van Pixar. Bij sommigen onder jullie zeker al bekend (want ik zag hem zelf al een aantal keer voorbijkomen), voor anderen dan weer een nieuwigheid denk ik dan.


Handig aan dit filmpje is dat het kort, duidelijk en grappig tegelijk is. Naar aanleiding van heel wat situaties kunnen deze beelden van nut zijn of je kunt het uiteraard ook binnen een wero- of godsdienstthema kaderen.

Heel veel plezier ermee en een fijn weekend straks ;)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...