dinsdag 26 april 2016

Stil maar niet stil gezeten :)

Goh, wat vind ik het jammer dat mijn blogje niet de aandacht krijgt dat het verdient. Niet van jullie hoor, maar van mijn kant uit. Ik verwaarloos het de laatste tijd een beetje en ik moet zeggen dat ik het ongelooflijk mis. Het contact met andere creatieve, gedreven leerkrachten en ja, ik werd ook wat verslaafd aan alle positieve commentaar ;). Er blijft de laatste tijd gewoon heel weinig tijd over. Ik ken wel een paar redenen daarvoor, maar daar ga ik hier niet verder over uitweiden. Geen tijd :).

Wat ik wel wil, is de draad hier weer oppikken. Zo kan ik jullie misschien wederom inspireren en wordt 2016 alsnog een succesvol blogjaar. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten, ik heb de laatste maanden echt niet stil gezeten :).

Omdat jullie al zo lang niets van mij hoorden, wil ik meteen uitpakken met iets groots. De laatste tijd heb ik serieus wat tijd in het maken van flitskaarten gestoken. Het is zo dat in het tweede leerjaar heel wat oefeningen geautomatiseerd moeten worden en ze moeten dan ook op allerlei manieren geoefend kunnen worden. Ik vertel je later zeker nog meer over de mogelijkheden van deze kaarten, maar vandaag wil ik alle plusoefeningen tussen 21 en 100 met jullie delen. Ik kan je verzekeren, het zijn er heel wat :). Uiteraard maakte ik ook dezelfde flitskaarten tot 10 en tot 20 en die deel ik de komende week zeker ook nog. Kom dus zeker regelmatig een kijkje nemen!

Ik maakte vroeger al eens flitskaarten in Paint, maar dat vroeg echt behoorlijk wat tijd. Daarom pakte ik het nu wat anders aan. Niet dat ik die andere niet meer gebruik in mijn klas, maar het was onmogelijk om ook op die manier alle rekenoefeningen tot 100 te maken.

Ze zien er nu als volgt uit...


Elke oefening staat op één blad waardoor ze in allerlei formaten afgedrukt kunnen worden. Wil je ze groot, laat je ze gewoon op A4 staan. Anders zet je bij het afdrukken gewoon een aantal vellen op één blad. Zo maak je ze in A5 of zelfs nog kleiner. Mogelijkheden genoeg.

Hieronder kun je alle plusoefeningen downloaden! Ik hoop dat jullie hier blij mee zijn! Klik op de link en dan kom je automatisch bij mijn mapje op Google Drive. Veel plezier ermee!

Plusoefeningen van 21 tot en met 100: gratis te downloaden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...