vrijdag 11 augustus 2017

And last but not least: kruiswoordraadsels!

We zijn bijna aan het einde gekomen van mijn reeks blogjes over 'spelletjes'. Dan kunnen jullie voor een heel jaar voort en kan ik een streep door dit werkje trekken. Zo ver zijn we dan al :). Maar niet vooraleer ik het laatste spelletje uit de doeken heb gedaan. Naast Zweedse raadsels komen er ook kruiswoordraadsels in de werkboeken voor. Het is dus nodig dat kinderen leren hoe ze dit moeten gaan invullen.

De planning ziet er deze keer als volgt uit...

1ste week korte uitleg ‘kruiswoordraadsel’, raadsel klassikaal maken en daarna individueel of in groepjes aan de slag gaan (de leerlingen krijgen 4 raadsels)

2de week alleen of in groepjes werken (de leerlingen krijgen 4 raadsels)

3de week alleen of in groepjes werken (de leerlingen krijgen 4 raadsels)

4de week alleen of in groepjes werken (de leerlingen krijgen 4 raadsels)

Alle raadsels haalde ik uit het volgende boekje


Wil je ook aan de slag met deze kruiswoordraadsels en kon je het boekje nergens vinden? Laat me dan iets weten hieronder of via gietjescorner@hotmail.com


Bron:
* http://www.schoolboekenthuis.nl/actie/deltas-lees-en-oefenboeken/puzzel-je-slim.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen