maandag 1 augustus 2016

Kraak de code - op aanvraag

Zoals jullie wellicht wel weten, ben ik op Facebook lid van een aantal groepen rond onderwijs. Daar verscheen er vandaag een vraag in verband met 'Kraak de code'. Ik zag al een aantal leuke inzetmogelijkheden, maar ik zag het vorig jaar een beetje anders. Toen maakte ik ook al zoiets voor de rekenles. Ik was ervan overtuigd dat ik het hier al met jullie deelde, maar ik vind het nergens terug. Neem het me dus niet kwalijk als je het volgende blad al eens op mijn blog zag verschijnen.

Zowel op Pinterest als op andere onderwijsblogs zag ik het spelletje 'Kraak de code' voorbij komen. Ik wilde ook zoiets in mijn klas om wat leerstof van rekenen op een speelse manier te herhalen. Daarom maakte ik het volgende sjabloon.


Ik zal het volgend jaar net voor de speeltijd gaan inzetten. Om 10u20 zet ik vier flitskaarten in de gleuf en de kinderen moeten de antwoorden van de oefeningen in de hokjes schrijven. De nummer 1 van de week krijgt een verbeterversie en mag rondgaan om te kijken of de kinderen de code kunnen kraken. Hoe sneller en efficiƫnter ze werken, hoe sneller ze naar buiten kunnen. Ik maakte intussen al flitskaarten voor de oefeningen tot 10, tot 20 en alle maal- en deeltafels, maar ik wil er ook nog voor de splitsingen en alle oefeningen tot 100. Die komen binnenkort zeker nog op Gietjes Corner voorbij.

Wil je nu al graag aan de slag met dit sjabloon? Dan kan dat! Download snel door op onderstaande link te klikken.


Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. En heb je geen Stiltonklas, dan kun je het blad uiteraard van een andere prent voorzien :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...