maandag 11 september 2017

Toiletbezoekjes

Er zijn al heel vaak discussies over gevoerd en ik wil in een tweede leerjaar ook echt graag de kerk in het midden houden. Kinderen kunnen en mogen naar het toilet, maar ik merk dat ze gewoon ook vaak moeten wanneer een ander kind juist vertrokken is. Er is sowieso een regel die zegt dat ze nooit samen naar het toilet gaan. Daarnaast heb ik ook geen zin om tien minuten na elkaar telkens een kind uit mijn klas te missen. Daarom voer ik vanaf nu de toiletsleutel in. Sommige gebruiken een wc-eend, andere iets anders, maar ik vond onderstaande afbeelding in een Stiltonboek :).


Aan mijn bord zal ik drie van deze sleutels ophangen en ik koppel ze meteen ook aan mijn klassikaal beloningssysteem (waarover later zeker meer!). Van het moment de drie sleutels op een dag weg zijn, kunnen ze geen klassikale groene duim meer verdienen. 
De bezoekjes van kinderen die zich niet lekker voelen en naar het toilet moeten, tellen hierbij uiteraard NIET mee!

Het is ook zo dat ik op voorhand uitleg waarom ik dit doe. Kinderen moeten begrijpen dat ze zeker tijdens de speeltijd naar het toilet moeten gaan en ze hoeven echt niet te laten van drinken (want dat gebeurt ook soms). Met duidelijke afspraken komen we al een heel eind.

Wil je de sleutel ook graag in je klas gebruiken? Hieronder kun je hem downloaden!




Fijne werkweek iedereen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...