maandag 22 oktober 2018

Wandplaten taal en spelling zijn altijd handig

Dat ik al heel wat materiaal heb, dat staat vast. Maar dat ik er nog veel bij wil, dat is ook een zekerheid. Toch is het ook fijn om gewoon een aantal dingen uit de kast te kunnen vissen en tijdens je les te gebruiken. Zo maakte ik een viertal jaar terug al een aantal wandplaten voor taal en spelling. Hier en daar sloop er een foutje in en af en toe wil ik gewoon iets kleins aanpassen, daarom deze nieuwe post! Intussen staan er terug zeven op punt (dat zijn niet toevallig degene die ik tot nu toe al in mijn klas heb ophangen). Ik zet ze hieronder op een rijtje.








Bij de wandplaat rond de au- woorden en deze van de ei-woorden bedek ik nog een aantal woorden. Op die manier zien de leerlingen enkel de woorden die al werden aangebracht. Voorlopig zijn dat auto en hei, trein, reis, klein en ze zei. Ik baseer me hiervoor op onze handleiding (Kameleon).

Wil je ook graag met deze wandplaten aan de slag? Dan kan dat! Download ze hieronder alle zeven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...