vrijdag 8 februari 2019

Gebeden voor in de klas - deel 12

We zitten zeker al over de helft, maar ik kan nog een paar weken met mijn gebeden vullen. Ik ben ermee begonnen in november en jullie konden intussen al 55 gebeden op mijn blogje vinden. Afleveringen gemist? Neem dan zeker een kijkje op mijn tabblad 'godsdienst'. Wil je meteen alle gebeden voor in de gebedsdoos? Aarzel dan niet en mail naar gietjescorner@hotmail.com.

Mijn gebedsdoos ziet er trouwens als volgt uit...



Mensen zijn zoals ze zijn,
wit of zwart,
groot of klein,
zeurderig of grappig,
heel dun of wat pappig,
piepjong of stokoud...
als je maar veel van hen houdt!


toets

Lieve God,
straks hebben we een toets.
We zijn allemaal een beetje zenuwachtig.
Zal het lukken?
Zal het niet te moeilijk zijn?
Zijn we niet vergeten wat we hebben geleerd?
Help ons om rustig te zijn, lieve God,
zodat we goed kunnen nadenken
en zo goed mogelijk antwoorden op alle vragen.
Duim je voor ons, God?


vrienden 

Lieve God, 
een goede vriend of vriendin hebben is heel belangrijk. 
Je kunt samen blij of verdrietig of boos zijn. 
Je kunt altijd over alles met elkaar praten. 
Je kent elkaar door en door. 
Als mijn vriend of vriendin ziek is, 
is de school maar half zo leuk meer. 
Dankjewel voor mijn vrienden, God. 
Help me om zelf een trouwe vriend of vriendin te zijn, 
die de ander niet in de steek laat. 
Wees jij mijn grote vriend.


wat is de wereld toch mooi 

Vader in de hemel, 
wat is de wereld toch mooi. 
Wij horen en zien 
zoveel schone dingen. 
Al wat leeft spreekt een taal. 
Leer ons zien, 
leer ons luisteren, 
leer ons de taal der dingen verstaan. 
Vader in de hemel, 
geef ons vandaag en iedere dag 
een teken van uw liefde, 
dan zullen wij voor U zingen 
tot diep in de nacht. 
zolang wij bestaan.


wonder 

Lieve God, 
vandaag landde er een kevertje op mijn hand. 
Het had stippen op zijn schildjes 
en daaronder ragfijne vleugeltjes. 
Piepklein en toch zo wonderlijk mooi! 
En kijk eens naar mijn pink: 
hij kan plooien zoals ik het wil 
en er zit een nagel aan om de top te beschermen. 
En als ik erop val, en hij gaat bloeden, 
geneest hij helemaal vanzelf. 
Het leven zit vol wonderen, 
als je er goed op let. 
Weet je hoe dat kevertje heet? 
Een lieveheersbeestje! 
Dat is dus een vriend van jou! 
Dankjewel, God, voor alle wondere dingen.

1 opmerking:

  1. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: 33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...