donderdag 31 januari 2019

Gebeden voor in de klas - deel 11

Op de laatste dag van januari deel ik de volgende 5 gebeden. Veel plezier ermee!


Heer, dank U voor deze nieuwe dag,
dat ik lekker kon slapen en dat u mij veilig
de nacht door hebt gebracht.
Doordat ik lekker uitgerust ben,
heb ik weer energie om de dag aan te kunnen.
Heer, wees heel de dag bij mij,
zodat ik lief kan zijn voor alles en iedereen 
om me heen, Amen.


help! 

Vader in de hemel, 
wilt u alstublieft de mensen helpen: 
die niets te eten hebben 
terwijl wij ons eten niet eens opkunnen; 
die geen huis hebben terwijl wij lekker in bed liggen; 
die niet eens kleren hebben om aan te trekken 
terwijl wij de onze zomaar weggooien 
als we ze niet meer zo mooi vinden. 
Help ons om beter voor de mensen te zorgen 
die wat minder geluk hebben gehad dan wij. 
Laat ons toch alles doen wat we kunnen om ze te helpen.


aardbeving 

Lieve God, 
gisteren zagen we op tv 
beelden over een aardbeving. 
Wanhopige mensen tussen kapotte huizen, 
kinderen met ogen groot van de schrik. 
Er waren veel doden en gewonden 
en een heleboel mensen zijn nog vermist. 
Lieve God, blijf bij alle mensen die verdriet hebben. 
Steun hen als ze het moeilijk hebben. 
Help hen de moed te vinden om verder te leven. 
Dankjewel, God.


gebed 

Geef mij een oor, dat graag luistert 
naar de vragen van de anderen. 
Geef mij een hand, die graag helpt 
en mooie dingen maakt. 
Geef mij een voet, die graag weggaat 
daarheen, waar iemand op mij wacht. 
Geef mij een stem 
die zachte woorden spreekt 
en vriendschap uitzingt 
die troosten kan en moed inspreekt. 
Geef mij een oog, dat ziet waar nood is 
en zich nooit afwendt. 
Geef mij een hart dat warm is van uw liefde voor mij 
en warmte over heeft voor de anderen.


griep 

Lieve God, 
als je griep hebt, krijg je vaak koorts. 
Dan lig je in bed en heb je rare dromen. 
Je hebt het warm en koud tegelijk. 
Je voelt je moe en draaierig. 
Je armen en benen lijken zo slap als spaghetti. 
Maar na een poosje gaat het weer beter. 
De koorts verdwijnt en de pijn gaat weg. 
Ons sterke lichaam overwint de griep. 
Dankjewel, God, voor de kracht van ons lichaam. 
Die kracht moeten we gebruiken 
om er goede dingen mee te doen. 
Voor onszelf en voor alle anderen om ons heen.


Er volgen in totaal nog 32 gebeden. Wil je ze meteen naar je toegestuurd krijgen? Dan kan dat! Stuur een mail naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

2 opmerkingen:

  1. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: 33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon in Nederland en ben ik vandaag een gelukkige vrouw? Ik zei tegen mezelf dat ik elke geldschieter zou aanbevelen die mijn leven en het leven van mijn gezin zou kunnen veranderen aan iedereen die op zoek is naar een lening. Als u een lening nodig heeft en u bent er 100% zeker van dat u de lening terugbetaalt, neem dan vandaag nog contact met hen op via e-mail op: lapofunding960@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...