maandag 11 maart 2019

Gebeden voor in de klas - deel 16

Er blijven nu nog een aantal gebeden over en die passen niet altijd meer bij de tijd van het jaar. Maar ik wil ze nu wel met jullie delen omdat ik het binnen een paar maanden wellicht vergeet. En dan is jullie verzameling niet compleet en dat wil ik natuurlijk niet ;). Ik wil volledig zijn en dat werkje dan volledig van mijn lijstje schrappen. Zo kan ik mijn hoofd misschien wat leger maken. Het is de moeite waard om het te proberen :). Daarom vandaag een samenraapsel van allerlei.


Allerzielen

Lieve God, op het feest van Allerzielen
denken wij aan de mensen die gestorven zijn.
Sommigen van hen ken ik, maar anderen niet.
We gaan naar het kerkhof en maken het graf mooi
van oma of oom
of van andere mensen van onze familie.
Overal hebben mensen dat 
voor hun dierbaren gedaan.
We zetten bloemen op het graf,
om te zeggen dat we hen niet vergeten zijn.
Al die dode mensen zijn nu bij jou, God.
Jij zorgt voor hen en laat hen niet alleen.
Ze hebben geen pijn of verdriet meer.
Ze mogen wonen in jouw liefde.


Goede Week 

Lieve God, 
deze week denken we heel veel aan Jezus, jouw Zoon. 
Het is de Goede Week. Dat begint al met Palmzondag. 
Dan herdenken we hoe Jezus in Jeruzalem kwam, en de mensen hem juichend 
en zwaaiend met palmtakken welkom heetten. 
Op Witte Donderdag waren Jezus en zijn vrienden voor het laatst samen. 
Hij brak het brood en deelde de wijn uit 
en vroeg hen om nog vaak zo samen te komen. 
Dat doen wij nu nog altijd in de eucharistieviering. 
Daarna werd Jezus gevangengenomen. 
Op Goede Vrijdag gedenken we hoe Jezus stierf aan het kruis. 
Trouw aan zijn liefde voor de mensen en voor jou, God, 
ging Hij die vreselijke dood niet uit de weg. 
En op Pasen is Hij verrezen. Daar heb jij voor gezorgd. 
Zo’n goed leven kon niet eindigen met de dood. 
Met Pasen vieren wij dat het goede sterker is 
dan het kwade, het leven sterker dan de dood en dat wij samen met jou daaraan mogen meewerken.


lente 
God van nieuw leven, 
vandaag was het opeens niet meer koud. 
In de wind zat al een beetje lente, 
en in de tuin staat één gele krokus. 
De bomen zijn nog kaal, 
maar er zitten dikke knoppen aan hun takken. 
Straks barsten ze open en wordt alles weer groen. 
Ook wij beginnen altijd weer opnieuw. 
Als we fouten maken of verdriet hebben, 
voelen we ons als bomen in hun winterslaap. 
Maar er komt altijd weer een nieuwe lente! 
Dankjewel God, voor het sterke leven van de natuur.


Maria 

Lieve God, 
de maand mei is de maand van Maria. 
Veel mensen houden van Maria, 
omdat zij als moeder van Jezus veel heeft meegemaakt. 
Toch bleef zij altijd geloven in haar zoon. 
Zij was een eenvoudige vrouw, 
maar zij stond klaar voor wat jij van haar vroeg 
en zij bleef trouw tot het einde. 
Van haar leren wij wat leven is, 
want ze is iemand 
op wie je kunt rekenen, 
trouw en standvastig in de liefde, 
zonder veel omhaal van woorden, 
maar sterk en geduldig.


Pinksteren 

God, 
het is bijna Pinksteren. 
Dat is het feest van de Heilige Geest. 
Toen het leven van Jezus op aarde ten einde was, 
ging Hij weer terug naar jou, God. 
Maar Hij liet ons niet alleen. 
Hij stuurde ons jouw Geest, 
als een trooster en een helper. 
De Geest werkt doorheen de hele wereld: 
overal waar mensen goed zijn voor elkaar, 
waar ze werken aan meer rechtvaardigheid, 
waar ze zich vol vuur inzetten 
voor een betere wereld. 
Net als bij de leerlingen van Jezus, 
geeft de Geest ons durf en moed 
om overal over jou te vertellen. 
Lieve God, laat jouw Geest in ons werken en in alle mensen overal.

2 opmerkingen:

  1. Mijn naam is Lilian N. Dit is een zeer vreugdevolle dag van mijn leven vanwege de hulp die Dr.saguru me heeft gegeven door me te helpen mijn ex-man terug te krijgen met hMy is betovering van liefde en liefde. Ik was 6 jaar getrouwd en het was zo verschrikkelijk omdat mijn man me echt bedroog en op zoek was naar een scheiding, maar toen ik Dr.saguru e-mail op internet tegenkwam over hoe hij zoveel mensen heeft geholpen hun ex terug te krijgen en helpen om de relatie te herstellen. en mensen gelukkig maken in hun relatie. Ik legde hem mijn situatie uit en zocht vervolgens zijn hulp, maar tot mijn grootste verrassing vertelde hij me dat hij me met mijn zaak zou helpen en hier vier ik nu omdat mijn man volledig voorgoed is veranderd. Hij wil altijd bij me zijn en kan niets doen zonder mijn cadeau. Ik geniet echt van mijn huwelijk, wat een geweldige viering. Ik zal blijven getuigen op het internet omdat Dr.saguru echt een echte spreukmaker is. HEB JE HULP NODIG DAN NEEM CONTACT OP MET ARTS SAGURU VIA E-MAIL: drsagurusolutions@gmail.com of whatsapp +2349037545183 Hij is het enige antwoord op je probleem en maakt je gelukkig in je relatie. En hij is ook perfect in
    1 LIEFDE SPELL
    2 WIN EX TERUG
    3 FRUIT VAN DE VROUW
    4 PROMOTIE spreuk
    5 BESCHERMINGSPELL
    6 BEDRIJFSSPELL
    7 GOEDE BAANSPELLING
    8 LOTTERY SPELL en COURT SPEL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: 33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...