vrijdag 29 maart 2019

Spelletjes een heel jaar rond - Deel 8: Kruiswoordraadsels

We zijn bijna aan het einde gekomen van mijn reeks blogjes over 'spelletjes'. Dan kunnen jullie ook het laatste onderdeel uitproberen (als je dat wenst) en kan ik een streep door dit werkje trekken. Zo ver zijn we dan al :). Maar niet vooraleer ik het laatste spelletje uit de doeken heb gedaan. Naast Zweedse raadsels komen er ook kruiswoordraadsels in de werkboeken van Kameleon voor. Het is dus nodig dat kinderen leren hoe ze dit moeten gaan invullen.

De planning ziet er deze keer als volgt uit...
* 1ste week korte uitleg ‘kruiswoordraadsel’, raadsel klassikaal maken en daarna individueel of in groepjes aan de slag gaan (de leerlingen krijgen 4 raadsels)
* 2de week alleen of in groepjes werken (de leerlingen krijgen 4 raadsels)
* 3de week alleen of in groepjes werken (de leerlingen krijgen 4 raadsels)
* 4de week alleen of in groepjes werken (de leerlingen krijgen 4 raadsels)

Alle raadsels haalde ik uit het volgende boekje...



Wil je ook aan de slag met deze kruiswoordraadsels en kon je het boekje nergens vinden? Laat me dan iets weten hieronder of via gietjescorner@hotmail.com.


Als er kinderen zijn die geen blanco blaadjes meer in hun map hebben zitten, dan kunnen ze extra blaadjes rond kruiswoordraadsels uit de witte map in de klas halen.  Ook hier kunnen ze weer op het overzichtsblad aanduiden welke extra raadsels ze al hebben gemaakt...


Wil je dit blad ook in je klas inzetten? Klik dan hieronder op de link!



Bron:
* http://www.schoolboekenthuis.nl/actie/deltas-lees-en-oefenboeken/puzzel-je-slim.html

1 opmerking:

  1. Beste,
    ik zou graag gebruik maken van de kruiswoordraadsels. Lijkt me super leuk. Net zoals je andere materialen.

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...