woensdag 20 maart 2019

Gebeden voor in de klas - deel 17

We zijn aan het einde gekomen van een hele reeks. En al zeg ik het zelf: ik ben best trots op mezelf dat ik het heb volgehouden tot het einde. Dat overkomt me niet zo vaak ;). Maar we zijn dus goed bezig! Vandaag deel ik de laatste gebeden die in mijn gebedsdoos zitten. Die doos zet ik in mijn godsdienstdobbelsteen. Weet je nog niet waarover het gaat? Kijk dan zeker eens naar mijn tabblad 'godsdienst'.



Samen 

Lieve God, 
vandaag ben ik blij. 
We hebben gisteren leuke dingen gedaan in de klas. 
Er was een gezellige sfeer. 
We waren allemaal samen vrolijk. 
En als we lachten, was het niet uitlachen, 
maar samen lachen. 
Ik wou dat het altijd zo kon zijn, God. 
Want ik denk dat jij het ook leuk vindt 
als we zo met elkaar omgaan. 
Het was een stukje hemel op aarde. 
Help jij ons om vaker zo samen te zijn?


schoolreis 

Lieve God, 
deze maand gaan we op schoolreis. 
Allemaal samen in de bus. 
Er is vast een heleboel te zien en veel te beleven. 
Help ons om goed voor elkaar te zorgen, 
en niemand uit te sluiten, 
zodat het voor iedereen leuk is. 
Het is fijn om zo’n prettige dagen mee te maken. 
Dag God!


Sint-Maarten 

Lieve God, 
vandaag is het de feestdag van Sint-Maarten. 
Die leefde lang geleden 
en hij geloofde heel sterk in jou. 
Net zoals Jezus wilde hij arme mensen helpen. 
Daarom deelde hij zijn mantel met één van hen. 
Dat verhaal hebben christenen altijd 
aan elkaar doorverteld, 
omdat het ons leert hoe belangrijk het is 
om een goed hart te hebben. 
Sint-Maarten was een heilige. 
Iemand die dicht bij jou was. 
Help ons alsjeblieft, God, om ook dicht bij jou te zijn, 
zodat we goed kunnen zijn voor elkaar.


spinnenland 

Er leefde eens in Spinnenland een sterke dikke spin met grote weefselklieren. 
Spinnen dat dat beest kon, draden weven aan de lopende band, 
ze was bekend in heel het omringende land. 

Het was een goede weefspin; als ze iets in haar grote net ving, 
een net veel te groot voor haar alleen, dan deelden allen lekker mee, 
zo leefden ze in geluk en vree. 

Maar een klein, venijnig spinnetje vond dat niet naar zijn zinnetje. 
Het venijnig, jaloers dingetje zag enkel maar ’t eigen kleine webbetje 
en vergeleek het met het grote spinnenweb. 

Nooit deelde het in de vreugde, nooit wilde het zelf ook maar wat veranderen. 
Zo kwam het dat op zekere dag, het kleine domme ding naar pierenland verging, 
zijn eigen webbetje veel te klein, geweven met enkel maar venijn, ving zelfs niet het minste vliegje fijn, en met anderen delen lag niet in zijn lijn. 
Zo ging het dood, alleen, helemaal alleen.


vakantie 

Lieve God, 
morgen begint de vakantie. 
We zullen onze klasgenootjes en de juf 
een tijdje niet zien. 
We hoeven geen moeilijke sommen te maken 
en geen teksten te lezen waar we geen zin in hebben. 
We zullen veel tijd hebben om te spelen. 
Vervelen hoeven we ons niet: 
we willen nieuwe dingen ontdekken, 
praten met mensen die we nog niet zo goed kennen, 
op stap gaan in onbekende stukjes natuur, 
een nieuwe sport aanleren of een hobby uitproberen. 
Help ons om in al die heerlijke dagen 
ook te denken aan elkaar en aan jou.


ik weet iets goeds van jou 

Zou niet de wereld beter zijn 
als iedereen die ik ontmoet 
zou zeggen: 
“Ik weet iets goeds van jou!” 

Zou het niet fantastisch heerlijk zijn 
als elke handdruk zou zeggen: 
Van harte en oprecht gemeend 
“Zeg kind, ik weet iets goeds van jou!” 

Zou niet het leven blijer zijn 
als men het goede steeds prijzen zou: 
Want werkelijk bij al ’t kwaad 
is zoveel goeds in mij en jou. 

Zou ’t niet een fijne houding zijn 
als ieder zo denken zou: 
“Jij weet een beetje goed van mij, 
en ik, ik weet iets goeds van jou!”


Zo, dat zijn ze. Ik moest er in totaal 87 met jullie delen... maar ik zie dat ik er ergens eentje heb gemist. Gelukkig heb ik een kant-en-klare oplossing ;). Alle gebeden staan in een document op mijn computer. Wil je ze meteen allemaal naar je toegestuurd krijgen, dan kan dat. Je hoeft alleen een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com te sturen!

Ik maakte ook nog een inhoudstafel. Wat makkelijk is als je ergens naar op zoek naar bent en dat gebeurt wel eens... ;). Hij werd hier eerder al eens gedeeld, maar toen stonden niet alle gebeden in de lijst. Nu werd hij aangepast en is hij volgens helemaal klaar. Hij ziet er als volgt uit.


Wil je hem downloaden? Dan kan dat hieronder!

3 opmerkingen:

  1. Mijn naam is Lilian N. Dit is een zeer vreugdevolle dag van mijn leven vanwege de hulp die Dr.saguru me heeft gegeven door me te helpen mijn ex-man terug te krijgen met hMy is betovering van liefde en liefde. Ik was 6 jaar getrouwd en het was zo verschrikkelijk omdat mijn man me echt bedroog en op zoek was naar een scheiding, maar toen ik Dr.saguru e-mail op internet tegenkwam over hoe hij zoveel mensen heeft geholpen hun ex terug te krijgen en helpen om de relatie te herstellen. en mensen gelukkig maken in hun relatie. Ik legde hem mijn situatie uit en zocht vervolgens zijn hulp, maar tot mijn grootste verrassing vertelde hij me dat hij me met mijn zaak zou helpen en hier vier ik nu omdat mijn man volledig voorgoed is veranderd. Hij wil altijd bij me zijn en kan niets doen zonder mijn cadeau. Ik geniet echt van mijn huwelijk, wat een geweldige viering. Ik zal blijven getuigen op het internet omdat Dr.saguru echt een echte spreukmaker is. HEB JE HULP NODIG DAN NEEM CONTACT OP MET ARTS SAGURU VIA E-MAIL: drsagurusolutions@gmail.com of whatsapp +2349037545183 Hij is het enige antwoord op je probleem en maakt je gelukkig in je relatie. En hij is ook perfect in
    1 LIEFDE SPELL
    2 WIN EX TERUG
    3 FRUIT VAN DE VROUW
    4 PROMOTIE spreuk
    5 BESCHERMINGSPELL
    6 BEDRIJFSSPELL
    7 GOEDE BAANSPELLING
    8 LOTTERY SPELL en COURT SPEL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: 33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo mijn respectabele kijker, ik schrijf dit artikel om de wereld te vertellen hoe Dr. Ayo mijn ex-vriendje bij me terugbracht. Dit is de reden waarom ik het op mezelf heb genomen om deze geweldige spreukgieter genaamd Dr. zijn hulp werd mijn leven meer gevuld met liefde en ik ben blij te kunnen zeggen dat mijn ex-vriend die de afgelopen jaren van mij is gescheiden bij me terugkwam en smeekte om hem terug te accepteren. Dit was een schokkende gebeurtenis, want voordat ik contact opnam met Dr. Ayo ik was degene die mijn ex-vriend smeekte om bij me terug te komen, maar dankzij de hulp van Dr.Ayo heb ik nu mijn relatie hersteld. U kunt ook alleen een betere relatie hebben als u contact opneemt met: drayospell@gmail.com zijn mobiele nummer +2347055691377

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...