woensdag 23 januari 2019

Gebeden voor in de klas - deel 10

We zijn vandaag aan aflevering 10 wat mijn gebeden betreft! Wat hou ik het goed vol om op geregelde tijdstippen wat gebeden met jullie te delen. Het nieuwe jaar is nog niet begonnen en ik kan de goeie voornemens al inlossen. Dat belooft voor 2019 :).

Wij danken U, God,
voor deze nieuwe morgen,
wij danken u
voor de rust van de nacht zonder zorgen,
voor gezondheid, liefde en vrienden
die U ons schenkt.
Wij danken u voor alles
wat uw goedheid ons brengt.
God in de hemel,
wij danken U.


spel 

Lieve God, 
we hebben zopas een wedstrijd gehouden op de speelplaats. 
Een balspel met twee ploegen. 
Bijna eindigden we gelijk, 
maar de ene ploeg was toch net iets sterker. 
Het is heerlijk om zo te rennen en met elkaar te spelen. 
We zijn allemaal buiten adem, 
we voelen ons samen sterk. 
Het is fijn, God, om bij deze groep te horen, 
om gezonde armen en benen te hebben, 
om zoveel prettige dingen mee te maken.


jaloers 

Lieve God, 
als iemand anders iets mag en ik niet, 
ben ik soms een beetje jaloers. 
Of als iemand iets heeft en ik niet, 
iets kan en ik niet, iets krijgt en ik niet. 
Dan knaagt dat gevoel in mijn buik: 
waarom die wel en ik niet? 
Ik ben er toch ook? 
Ik heb er toch ook recht op? 
Dan ben ik kwaad op alles en iedereen. 
Maar diep in mijn hart weet ik wel dat zoiets onzin is. 
Dat je in het leven niet alles kunt hebben. 
De een heeft dit en de ander dat 
en ik heb echt niet te klagen. 
Help jij me om daar op tijd aan te denken? 
Ik wil geen oude zeurkous worden! 
Bedankt, God!


ongeval 

Lieve God, 
daarstraks hoorden we de sirene van een ziekenwagen. 
En toen we verder reden, zagen we het opeens: 
op de grond een kapotte fiets 
en daarnaast een gedeukte auto. 
Verplegers schoven een draagbed de ziekenwagen in. 
Op de grond lag één schoen. 
Ik weet niet wat er met die mens aan de hand is, 
maar hij is vast heel erg geschrokken 
en misschien heeft hij ook veel pijn. 
In het ziekenhuis proberen mensen hem te genezen. 
Ze verzorgen hem zo goed als ze kunnen. 
Leg jouw hand op zijn hoofd, God, 
en geef vrede in zijn hart, 
zodat de angst en de pijn hem niet kapotmaken. 
Blijf bij hem, God.


opa en oma 

Lieve God, 
mijn grootouders zijn niet groter dan mijn ouders, 
maar ik vind het heel leuk om met hen te praten. 
Vooral als ze vertellen over vroeger, 
toen mijn papa en mama klein waren. 
Die deden ook wel eens domme of stoute dingen, 
maar mijn opa en oma bleven toch van hen houden, 
net zoals mijn papa en mama van mij. 
Mijn opa en oma verwennen mij soms 
en ik vind hen ook heel speciaal. 
Lieve God, zorg jij goed voor opa en oma? 
Ik hoop dat ze nog lang bij ons mogen blijven!


Intussen kregen jullie al 50 gebeden 'cadeau', maar er staan er nog een aantal op jullie te wachten. Wil je ze meteen naar je toegestuurd krijgen? Mail dan naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

1 opmerking:

  1. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: 33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...