Heel veel ideeën rijpen eigenlijk jaren in mijn hoofd. Ik pas ze toe in mijn klas, voer ze vaak weer af of ik ga op zoek naar een betere uitwerking. We schaven, we schrappen, we beginnen opnieuw, we genieten en dan... durven we wel nog eens schaven, schrappen en opnieuw te beginnen :). Dit is hoe het werkt voor mij. Alleen ben ik misschien wel wat met teveel tegelijk bezig. Daarom heb ik het gevoel dat ik dit jaar bepaalde zaken gewoon moet afwerken. Dit zou me wellicht wat meer innerlijke rust opleveren. Lijkt me gezond, voor mezelf, maar ook voor de mensen rondom mij ;).
Vandaag wil ik het over temporekenen hebben. Sommigen onder jullie houden niet van dit woord en al zeker niet van dit lesonderdeel, maar ik blijf het belangrijk vinden dat de oefeningen tot 10, tot 20 en later tot 100 geautomatiseerd worden. Het lukt meestal niet met de hele klasgroep en gaandeweg werk ik met gedifferentieerde bundels, maar het is wel een goeie indicatie voor wie nog welke inoefening nodig heeft en waar je desnoods ook even hulp bij de ouders moet gaan vragen (als dit mogelijk is).
Het was de bedoeling om er al de eerste week van oktober mee te beginnen, maar ik ben - door omstandigheden - dit jaar wat laat. Ik startte vandaag met de volgende bundel...
De scans zijn wat scheef, maar je ziet wel duidelijk waar ik naartoe wil ;).
Zin in rechte blaadjes? Kijk dan op somprint.nl of sommenprinter.nl.
Alle punten worden ook bijgehouden. Op die manier heb ik een goed overzicht van wie wat al kan. Ik werk met een duidelijke code. Die kun je zien op volgend document.
Sjabloon foutenanalyses temporekenen
Na een week gaat de bundel mee naar huis. Op die manier kunnen de ouders hun kinderen ook goed opvolgen, indien ze dat wensen. Om wat extra uitleg te geven, maakte ik voor hen ook een brief.
Wil je deze brief graag integraal gebruiken? Dan kan dat!
Brief temporekenen - voor de ouders
Ik wens jullie een heel fijne werkweek toe!
komen er ook elke week nieuwe blaadjes hier van temporekenen?
BeantwoordenVerwijderen