zaterdag 20 november 2021

Tafelboekjes van 1 tot en met 10

 De tafels zijn een vast onderdeel in het tweede leerjaar. Ze komen dan ook in elk werkboek herhaaldelijk voor. Alleen kiezen de meeste handleidingen voor slechts één werkblad per tafel en meestal wordt daarna ook meteen de deeltafel ingeoefend. Ik vind dat wat van het goede teveel. De kinderen weten nog maar amper wat maal is en daarna moeten ze al meteen met delen aan de slag. Daarom splits ik dat op. Ik werk van de herfstvakantie tot Pasen aan de maaltafels en daarna oefenen we de deeltafels in. Hoe ik dat doe? Het is de bedoeling dat ik ook nog een aantal lessen uitschrijf en hier deel, maar ik werk met tafelboekjes met een vaste structuur. Ik ontwikkelde ze een aantal jaren geleden al en schaafde ze elk jaar opnieuw wat bij. Zowel de maaltafel zelf, het herhaaldelijk optellen, het tafelrooster als de verwante tafels (termen omdraaien) komen aan bod. Op andere momenten (zoals in een maaltafelles of in Dagelijkse Kost ) komen ook de instructiemomenten met materiaal en de rekentaal rond tafels aan bod.

De tafelboekjes zien er als volgt uit...



De boekjes tellen telkens tien bladzijden, maar ik maakte NIET alles zelf. Ik wil dan ook Juf Anke en juf Milou bedanken voor de handige werkblaadjes! Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik uit jullie ideeën putte. De leerkrachten die hun sites nog niet kenden, ze zijn zeker de moeite waard! Wie de bladen van juf Anke wil aanpassen, ze heeft intussen al nieuwe versies op haar pagina staan.

Wil je dit boekje ook graag gebruiken? Dan kan dat! Kijk snel hieronder.

Ook die van 1, 2 en 5 kun je hieronder downloaden.

Ook interesse in de boekjes van 3-4-6-7-8-9? Stuur dan zeker een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter. Je hoort zo snel mogelijk van me!

12 opmerkingen:

  1. Ik ben zeker geïnteresseerd! charlotte.waas@vrijebasisschoolputte.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk materiaal! Wij werken ook altijd een boekje uit want anders komen ze niet tot automatisatie. We stoppen er ook oefeningen in met gedeeld door. Doe jij dat ook gedeeld door?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik breng eerst alle maaltafels aan voor ik aan de deeltafels begin. Die boekjes staan nog niet op punt, maar zullen hier ooit ook wel eens verschijnen :).

      Verwijderen
  3. Voor mij ook graag! Marieke_debacker@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook interesse. Dank u wel! bauwmans.ellen@jonatan-berkenboom.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk materiaal! Ik zou de anderen ook graag willen ontvangen.
    wendyweymans@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!!! Ik zou graag allemaal hebben! eynatten.linn@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap materiaal! Ik zou ze ook graag allemaal hebben. Alvast bedankt!
    ellen.tas@ksdh.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb ook interesse. Dankjewel! veerlestevens@skynet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben heel erg geïnteresseerd in alle tafelboekjes. Alvast bedankt om ze door te sturen! amber.criel@vbs-bijenkorf.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allemaal bedankt aan de heer Anderson voor het helpen met mijn winst en het mogelijk maken van mijn vijfde opname. Ik ben hier om een geweldige levensveranderende kans met je te delen. het heet Bitcoin / Forex handelsopties. het is een zeer lucratieve onderneming waarmee u in een week maar liefst $ 2.570 kunt verdienen met een initiële investering van slechts $ 200. Ik ben het levende bewijs van deze geweldige zakelijke kans. Als iemand geïnteresseerd is in handelen in bitcoin of een andere cryptocurrency en een succesvolle transactie wil zonder verlies, laat het de heer Anderson dan nu weten.Whatsapp:(+447883246472)
      E-mail: tdameritrade077@gmail.com

      Verwijderen
  10. Dag iedereen,
    Ik zal je een geheim vertellen om rijk te worden met bitcoin-investeringen "een wijs persoon zou geld in zijn hoofd moeten hebben, maar niet in zijn hart. Elke dag is een dag van nieuwe beslissingen. Het is jouw keuze om rijk of arm te zijn & blijf worstelen, begin binnen 72 uur meer geld te verdienen met een legitieme en professionele handelaar zoals ik. Beleggingsplannen zijn nu open met een minimale investering van $ 200, je kunt $ 2000 verdienen in 72 uur.

    Investeer $200 verdien $2.000
    Investeer $ 500 verdien $ 5.000
    Investeer $ 700 verdien $ 7.000
    Investeer $ 1.000 verdien $ 10.000
    Investeer $ 2.000 verdien $ 20.000
    Investeer $ 5.000 verdien $ 50.000
    Investeer $7.000 verdien $70.000

    Mis deze duidelijke kans niet om uw financiële vrijheid te bereiken, degenen die nu nog niet klaar zijn om te investeren, zijn niet klaar om vervroegd met pensioen te gaan, zijn niet afhankelijk van één enkele bron van inkomsten, laat ons vandaag voor u handelen en beginnen met het maken van winst voor u. Neem contact met ons op via WhatsApp: +1(252)285-2093 E-mail: andersoncarlassettrade@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...