zondag 22 september 2024

Een huiswerksjabloon voor de kleine letters

 Ik postte hier al heel wat over huiswerkjes waarbij ik onder andere al een hele resem huiswerken rond de hoofdletters deelde, maar uiteraard is het in het tweede leerjaar de bedoeling dat er eerst nog wat op de kleine letters wordt gewerkt. Dit moest eigenlijk al veel eerder met jullie gedeeld worden, maar er lag hier zodanig veel materiaal rond me dat ik soms het overzicht wat verloor. Ik nam gewoon vast wat ik tegenkwam en ik probeerde hier zoveel mogelijk op jullie los te laten. Eigenlijk moesten dus eerst de kleine letters aan bod gekomen zijn en dan pas de hoofdletters, maar oké, misschien heb je er nu toch nog iets aan.

Er zijn in totaal vier sjablonen. Twee voor linkshandigen, twee voor rechtshandigen.



















Je kunt zelf uitmaken welke letters of klanken je laat oefenen. De tweede oefening is bij de twee onderste sjablonen anders. Daar gaat het om zelf woorden verzinnen, bij de eerste twee moeten de woorden gewoon worden overgeschreven.


Mijn ingevulde versies kan ik hier moeilijk delen want je ziet dat de scans wat te wensen overlaten, de schrijflijnen verdwijnen. Je werkt dus best altijd met het sjabloon. Een aantal keer afdrukken en je kunt meteen aan de slag. Dan kost het je echt niet veel moeite om een schrijfhuiswerkje af te werken. En goed nieuws: je kan het bij gelijk welke methode inzetten!

Wil je de sjablonen graag gebruiken, klik dan hieronder.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oude schrijfhuiswerken

 In augustus vertelde ik jullie hier over mijn nieuwe lading huiswerken voor schrift , maar er bestonden uiteraard ook oude exemplaren. Die ...