maandag 16 maart 2015

In de voetsporen van Evy Gruyaert...

Ik had het vorige vrijdag al even over meer tijd voor mezelf en naast het kijken naar een film voegde ik nog veel meer daden bij mijn woorden. Sinds een paar weken blaas ik ook nieuw leven in mijn sportieve carrière. Als tiener had ik wilde plannen, maar die werden al een paar keer bijgesteld ;). De laatste tijd was de fysieke paraatheid eigenlijk helemaal niet goed meer waardoor ik een aangeboden kans meteen met beide handen greep. Mijn nichtje zocht een partner voor Start to Run en ik stelde me onmiddellijk kandidaat. Samen maken wij nu de piste in Ieper onveilig :).


Misschien zijn er hier ook wel meesters, juffen of andere lezers die een verzetje kunnen gebruiken. Om nu nog in te stappen wordt moeilijk, maar je kan uiteraard ook thuis de loopschoenen aantrekken. Daarom wil ik graag - tweewekelijks - het loopschema met jullie delen. Heb je veel vrije tijd (of wil je je veel vrijmaken), dan kun je misschien even hier een kijkje nemen. Dit zijn de loopschema's van Evy Gruyaert en kun je gratis downloaden via haar site. Zij verwacht wel dat je drie dagen in de week loopt, terwijl ik het op twee dagen houd. Elke dinsdag en donderdag trek ik met veel plezier mijn sportplunje aan. Je kunt echt niet geloven hoeveel deugd dit doet. En onthou het goed, dit schema is voor iedereen. De jongste in onze groep is jonger dan 20, de oudste is zeker ouder dan 50. Loop steeds op je eigen tempo en geniet! Binnen tien weken zou iedereen in staat moeten zijn om 5 km te lopen!

Eerste week


Les 1: 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen.

Les 2: 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen.

Tweede week


Les 3: 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen.

Les 4: 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 1 min. lopen, 1 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 2 min. lopen, 2 min. wandelen, 3 min. lopen, 3 min. wandelen.


Heel veel plezier ermee! Binnen twee weken post ik het schema voor week 3 en 4.


Bron:
* http://www.totalrunningclub.be/html/TRC_start_to_run.htm

3 opmerkingen:

  1. Coucou ! Ik haalde een week of twee geleden ook terug mijn loopschoenen van onder het stof en kan alleen maar bevestigen wat jij op fb schrijft: een overdreven fijn gevoel !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou je het nog steeds vol?! Ik moet mezelf soms echt wel moet in praten, maar gisteren begonnen aan week 6 :).

      Verwijderen
    2. Hou je het nog steeds vol?! Ik moet mezelf soms echt wel moet in praten, maar gisteren begonnen aan week 6 :).

      Verwijderen