dinsdag 10 maart 2015

Laatste extra taakje

Ik toonde jullie al twee extra taakjes en nu voeg ik er nog een derde aan toe. Dit is meteen ook mijn laatste blaadje. Ik vind dit zelf heel handig omdat strafwerkjes in het verleden vaak een extra last voor mij waren. Snel, snel moest ik nog iets zoeken wat ik kon meegeven en daarnaast wilde ik ook iets zinvols. Niet in de trend van: Schrijf tien woorden en gebruik voor elke letter een andere kleur balpen of schrijf tien keer dezelfde zin (Ik mag niet praten in de les!) over.

Deze taakjes liggen altijd klaar en de kinderen weten dat ze na herhaaldelijke opmerkingen 'een prijs' kunnen vangen. Aangezien ik ook de reden noteer, krijg ik ook heel weinig vragen of opmerkingen van ouders.

Het laatste blaadje is er eentje om de onthoudwoorden uit de handleiding Kameleon extra te oefenen. Uiteraard kan het ook gebruikt worden bij andere methodes.


Wil je dit blaadje ook inzetten in je klas? Kijk dan snel even hier.
Extra taakje 1 vind je hier.
Extra taakje 2 vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...