woensdag 11 maart 2015

Opnieuw lezen in mijn prioriteiten top 5 :)

Dat lezen modderde de laatste tijd maar wat aan. Ik nam geen tijd overdag (wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan, behalve in vakanties) en ik ging veel te laat slapen waardoor er geen minuut meer overbleef om nog even in een verhaal te duiken. Sinds een maandje heb ik de draad weer opgepikt en dat zou je hier weer snel moeten merken. Het is toch de bedoeling om een boek of twee per maand te bespreken.

Aangezien mijn laatste boeken geen hoogvliegers waren, greep ik terug naar een bekende naam. Pas op, dit kan ook tegenslaan, maar in het geval van Simone van der Vlugt - gelukkig - dus niet. Ik las eerder al Herfstlied en daar kon je hier iets over lezen. Nu koos ik voor 'De reünie'.


Gegevens

Uitgegeven in: 2004
Verspreiding door België: Veen Bosch & Keuning uitgevers n.v., Wommelgem
Omslagontwerp: Roald Triebels, Amsterdam
Omslagillustratie: Image Store, Nonstock
Aantal pagina’s: 335
ISBN: 90 414 0911 4

Flaptekst


De aankondiging van een middelbare-schoolreünie zet het leven van Sabine plotseling op zijn kop. Deze rakelt een belangrijke gebeurtenis uit haar jeugd op: de verdwijning van haar klasgenoot Isabel. Ooit waren zij hartsvriendinnen, maar toen Isabel zich ontpopte als het populairste meisje van de school, liet zij Sabine plotseling links liggen. En dat was niet het enige wat Isabel haar aandeed. Toch voelt Sabine zich enorm schuldig: misschien zou Isabel nooit verdwenen zijn als Sabine die bewuste dag met haar mee naar huis was gefietst...


Mijn mening (++)

Na een paar moeilijke leesmaanden wilde ik echt weer eens een boek waar ik me geen vragen bij hoefde te stellen. Niet in de zin van: Wie zou wat gedaan hebben? Wel eerder in de zin van: Doorlezen of niet doorlezen? Ik koos de afgelopen tijd telkens het verkeerde boek waardoor ik het gevoel had dat lezen een behoorlijke opdracht werd. Dat is juist niet de bedoeling. Het moet even voor wat spannende ontspanning zorgen :). Met dit boek van Simone van der Vlugt vond ik wat ik zocht. Makkelijk te lezen en een behoorlijk eenvoudige verhaallijn, maar ook onwijs spannend (om het even in het Nederlands te zeggen). Je wordt een paar keer op het verkeerde been gezet en ook het slot is eerder onvoorspelbaar. Versta me niet verkeerd, onvoorstelbaar maar daarom niet ontgoochelend. Dit is nu het tweede boek van deze schrijfster dat ik lees en ik ben er zeker van dat er nog een paar zullen volgen. Er staan er immers nog een paar op mijn indrukwekkende lijst 'Wat ik nog wil lezen' te blinken :).


Bron:
* http://www.boekwinkeltjes.nl/bwzoeken.php?bwID=13958&tezoeken=&tweedehands=0&nieuw=0&p=1&sort=nr&order=1&prijsvan=&prijstot=


2 opmerkingen:

  1. Ha... ik heb dat boek ook eens meegebracht van de bieb... Helaas konden de eerste pagina's mij niet echt bekoren en heb ik het niet uitgelezen. Misschien moet ik het toch nog een kans geven??

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...