woensdag 4 maart 2015

Sommen tot 10 flitsen

Ik had het hier al eerder over mijn flitsmethode. De kinderen vinden het heel erg leuk en vragen er zelfs naar als ik het even vergeet. Daarom is het misschien ook - zeker naar volgend jaar toe - handig om de oefeningen tot 10 te flitsen. Dit zou ik dan kunnen doen vóór de tafels aangeleerd worden en dus tijdens de eerste, intense herhalingsweken. Uiteraard kunnen ze doorheen het jaar af en toe nog eens opgefrist worden.

Als ik ze wil flitsen, heb ik kaartjes nodig. Gelukkig heb ik die ooit al eens gemaakt en hoef ik ze maar uit mijn kast te halen :). Wil je ze zelf ook? Kijk dan snel even hier. Ze zien er hetzelfde uit als al mijn kaartjes die ik ooit al maakte.


Als de kinderen het antwoord niet of niet snel genoeg weten, moeten ze tien oefeningen maken. Die oefeningen vinden ze weer in een omslag in de klas en kunnen ze zelf uithalen. Uiteraard maakte ik weer een kaartje om de omslag te versieren. Op die manier weten de kinderen zelf waar ze de oefeningen moeten halen.



Wil je ook deze kaartjes graag gebruiken? Kijk dan snel hier.

De oefeningen die ik in de omslagen stop, zijn er die gemaakt worden met Somprint. Alle blaadjes worden gekopieerd zodat ik ze voor volgend jaar kan bewaren en daarna worden de kopieën in stroken van tien oefeningen geknipt. 

Hou Gietjes Corner zeker in de gaten want ik post weldra ook de flitskaarten tot 20!

Heb je nog vragen over deze werkwijze? Dan hoor ik het graag hieronder.

1 opmerking:

  1. Hoi Gietje,

    superkaartjes!
    dank je wel!

    ik ben benieuwd wanneer je de flitskaarten tot 20 hebt...

    de kinderen vinden het heel leuk!

    groeten,
    Boukje

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...