woensdag 28 oktober 2015

Slingerlezen beloningen!

Ik ben er uit en dit dankzij jullie! Een hele grote merci aan iedereen die mij ideeën aanreikte! Wie Gietjes Corner al een tijdje volgt, weet dat ik aan slingerlezen doe. Weet je niet waarover het gaat, dan vind je bij het label 'lezen' zeker waar je naar op zoek bent. Ik doe het hier niet meer uit de doeken omdat ik niet meer in herhaling wil vallen. Onderaan kun je wel nog het vlagje downloaden indien je dat wenst!

Soit, wij gaan dus samen voor 100 boekjes in mijn klas! Aangezien 100 een magisch getal in het tweede leerjaar is, zijn de kinderen echt wel gemotiveerd om er samen voor te gaan. Daarom wil ik aan een aantal getallen een beloning koppelen. Het maakt dus niet uit wie er het meeste vlagjes invult, het gaat erom hoeveel boeken er dit jaar SAMEN worden gelezen.

Bon, ik wilde het dus over de beloningen hebben. Ik plak er op 25, op 50, op 75 en op 100.

  • Bij 25 krijgen de kinderen geen huistaak!
  • Bij 50 mogen de kinderen een dagje op een plekje zitten waar ze willen (ik denk vooral nog niet aan de organisatie hiervan :) )
  • Bij 75 kijken we naar een film van Geronimo (aangezien alles in mijn klas zoveel mogelijk aan deze gekke muis wordt gelinkt)
  • Bij 100 eten we allemaal samen croque-monsieurs


Lezen we dit jaar meer dan 100 boeken, dan begin ik gewoon van vooraf aan opnieuw. Dan geef ik aan 125 boeken terug een dag geen huiswerk, mogen de kinderen bij 150 boeken op een zelfgekozen plaats zitten,... Bij 200 laat ik de kinderen dan eventueel nog eens op school eten, maar kies ik dan voor iets anders dan croque-monsieurs.

Op het einde van het schooljaar wil ik het aantal vlagjes dan eventueel wel verwerken in een soort diploma of souvenir rond het slingerlezen. Wat dit zal worden, daar ben ik nog niet uit! Uiteraard zijn ook nu weer alle tips welkom!

Het vlagje voor het slingerlezen vind je hier!


Bron:
* http://www.menuvandedag.be/menuvandedag.be/Week_overzicht/Artikelen/2010/2/15_Croque_Monsieur.html

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Ik ben ervan overtuigd dat dit zeer motiverend werkt voor de kinderen. Als ik binnenkort een eigen klas heb, pluis ik jouw blog van A tot Z uit! Bedankt voor het delen van al jouw inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kinderen doen het nog steeds heel erg graag, al moet je er werk van maken om het te blijven doen. Soms denk je dat er geen tijd voor hebt ;).

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...