woensdag 7 december 2016

Maak je eigen puzzels!

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens websites in de kijker zette. Daarom doe ik het vandaag nog eens want de afgelopen week maakte ik er van twee heel vaak gebruik. Ik maakte er de blaadjes voor de onthoudwoorden mee en ik weet zeker dat ze ook in jouw klaspraktijk heel nuttig kunnen zijn.

De eerste is woordzoekermaken.nl


Met deze website kun je heel erg makkelijk een woordzoeker maken. 
Je hoeft alleen maar de woorden in te tikken onder elkaar en je kan de grootte van het rooster makkelijk aanpassen. De grootste vorm is 18 op 18, maar als er minder woorden in mijn woordzoeker verstopt zitten, pas ik dat aan tot 10 op 10.

Wil je eens zien welke woordzoekers ik al maakte? Kijk dan zeker eens terug naar mijn bericht van vorige zaterdag. Er komen er in de toekomst zeker nog!

De tweede website die ik voor mijn puzzels gebruikte, is woordzoekers.org


Met deze website kun je ook woordzoekers maken, maar daarvoor gebruikte ik hem nog niet.
Ik maakte er wel leuke kruiswoordpuzzels mee. Het is zo dat je niet altijd alle woorden in de puzzel krijgt. Dan staat er aangegeven welke woorden je moet weglaten. Dat is soms wel wat vervelend, maar eens je over de eerste frustratie heen bent ;), lukt het om leuke puzzels in elkaar te steken.
Ik deed het nu voor een aantal thema's van spelling, maar ik denk dat ik er later zeker ook nog maak voor wero,...

Je hoeft eigenlijk alleen maar woorden en een omschrijving in te vullen. Het is zo dat de uitleg van je woord wel niet al te lang mag zijn, maar dat is misschien maar goed ook. Ik zou anders blijven typen en dan wordt het spelletje eerder een leesles dan een spellingoefening :).

Heel veel plezier met deze websites en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...