maandag 26 december 2016

Straks 1 januari, gebed x 2

Alweer een jaar voorbij, gek eigenlijk. Ze lijken altijd maar sneller te gaan. Maar mijn blogje blijft draaien en daar ben ik superblij om. Daarom ook dat ik mijn ideeën met jullie wil blijven delen, vakantie of geen vakantie. Onderwijs staat immers nooit stil :).

Dit keer een kort bericht en dit in de vorm twee gebedjes. Misschien te gebruiken op de eerste schooldag van 2017 of tijdens een bezinningsmoment in de eerstvolgende eucharistieviering of personeelsvergadering.

Nieuwjaar

Lieve god,
het nieuwe jaar is nog maar net begonnen.
We vergissen ons soms nog als we de datum schrijven.
Zoveel dagen liggen op ons te wachten.
Zoveel kansen om gelukkig te zijn
en anderen gelukkig te maken.
Er zullen blije momenten komen en verdrietige.
Samen met jou, God, stappen we dit jaar binnen.
Houd onze hand vast en laat ons niet los.
Zolang we bij jou horen, zijn we sterk.
Help ons de wereld om ons heen

dit jaar een beetje mooier te maken.


januari

Goede God,
er begint een nieuw jaar.
We wensen elkaar veel geluk.
We krijgen veel nieuwe dagen
om te spelen en te leren,
om te lachen en soms eens te huilen,
om te vertellen en te luisteren…

Goede God,
ga Je ook dit jaar met ons mee,
als het plezant is,
maar ook als we verdrietig zijn?
Dank Je wel,
dat je voor ons zorgen wil!


Al mijn gebedjes verzamelde ik - zoals de meesten onder jullie wel weten - in een gebedsdoos. Zag je die nog niet eerder passeren? Kijk dan snel even hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...