vrijdag 9 december 2016

Nieuwe Onze Vader

Vroeger leerden de kinderen bij ons school het Onze Vader eigenlijk pas in het tweede leerjaar. Ze kenden het al van in het eerste, maar dat was alleen de gezongen versie. De rest bracht ik dan aan toen ze bij mij in de klas kwamen. Onze vorige priester was echter niet meer zo blij met al die liedjes en hij vroeg mijn collega's van het eerste om de gesproken versie al aan te leren. Dan konden de kinderen dit opzeggen tijdens hun Eerste Communie.

Dat maakt dus dat ik het sinds een paar jaar niet meer hoef aan te leren. Maar net nu blijkt dat het Onze Vader aan een update toe was. Ik moet de nieuwe woorden er nu bij mijn kinderen - en laat ons eerlijk zijn, ook bij mezelf - proberen in te slijpen. Daarom maakte ik snel een overzicht van de nieuwigheden.


Op deze manier kan besproken worden wat er is veranderd en is het ook duidelijk dat er uiteindelijk veel hetzelfde bleef.
Wil je dit document ook graag inzetten in je klas? Klik dan op onderstaande link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...