donderdag 1 december 2016

Nog meer onthoudwoorden in kleur

Gisteren deelde ik een aantal onthoudwoorden in kleur. Ik beloofde toen ook meteen om er nog heel wat te scannen en die dan hier te posten. Gisteren maakte ik er even mijn werk van en hier zijn ze!
Kleurenversie onthoudwoorden
Onthoudwoorden thema 3 (die ik gisteren al deelde)

Deze kaarten worden opgehangen in de klas. Daarnaast krijgen ze de onthoudwoorden ook mee naar huis. Daarvoor baseer ik me op de handleiding, maar zoals ik gisteren al vertelde, verknipte ik de blaadjes wat. Ik scande de vernieuwde versie ook voor jullie en alle blaadjes vind je hieronder.

Voor elk thema maakte ik ook een huistaakje. Het is de bedoeling dat de leerlingen eerst alle woorden overschrijven en dat ze daarna zinnen maken. Ze krijgen hiervoor steeds een weekend want voor sommige kinderen is dit een behoorlijk groot huiswerk. Uiteraard kun je het aantal zinnen ook aanpassen.


Wil je deze blaadjes ook graag inzetten in je klas? Dan kan dat! Klik snel op onderstaande link!

Om het overzicht te bewaren over alle woorden dit jaar maakte ik nog een lijst. Deze kan handig zijn om in je doos met onthoudkaarten te bewaren. Uiteraard kun je ook deze weer gratis downloaden!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...