woensdag 15 november 2017

Een nieuwe klas met een nieuwe kapstok

Vorige zomer moest ik opnieuw een klas inrichten. Drie jaar geleden deed ik dat al eens, maar het leerlingenaantal van onze school blijft stijgen, waardoor ik in juli mijn klas moest verlaten en opnieuw een eigen stekje moest zien in te richten. Ik kreeg daarvoor een container ter beschikking. Het was de bedoeling om het inrichtingsproces hier met jullie te delen, maar dat is er jammer genoeg nog niet van gekomen. Misschien doe ik het later wel nog eens... als ik even ergens een potje tijd vind ;).

Mijn nieuwe klas zag er in juli als volgt uit...


En tegen eind augutus zag hij er zo uit...



Het hoe en wat doe ik - zoals ik eerder al zei - misschien nog eens uit te doeken.


De nieuwe klas bezorgde me wel wat kopzorgen. Wij hadden op onze school nog nooit eerder containers en ik ging dan ook overal op zoek naar tips om deze ruimte zo praktisch (en gezellig) mogelijk in te richten. Er moest daarbij ook een bord en kapstok besteld worden. Iets wat ik ook nog nooit deed omdat deze materialen in mijn vorige klassen altijd automatisch al voorzien waren. In juli werd de bestelling doorgegeven, maar ik moest wachten tot de herfstvakantie vooraleer ze geleverd werden (vandaar nu mijn postje). Een paar maanden zonder bord, het was niet evident. En jassen aan de stoelen, die bleven ook niet altijd op hun plaats hangen! Dus wat ben ik blij met mijn bord én kapstok (jammer, nog geen foto van genomen :)). Al moest er nu weer wat nieuw materiaal voorzien worden. Vroeger hingen mijn kapstokken verder uit elkaar en toen gebruikte ik de volgende kapstokkaartjes. Uiteraard weer geheel in Geronimostijl :).


Wil je deze kaartjes ook graag gebruiken en aanpassen aan jouw klas? Dan kan dat! Klik op onderstaande link.

Maar mijn nieuwe kapstok vroeg dus om nieuwe kaartjes en ik maakte deze...


Wil je deze ook graag in jouw klas zien? Dan hoef je ze enkel af te drukken, uit te knippen en te lamineren. 


Heel veel plezier ermee en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...