zaterdag 22 december 2018

Gebeden voor in de klas - deel 6

Straks is het Kerstmist en er staat ook alweer een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar voor de deur. Tijd dus voor bijpassende gebeden!

Kerstmis 

Lieve God, 
binnenkort is het Kerstmis. 
Dan vieren wij dat Jezus geboren werd. 
Jezus, die ons zoveel over jou vertelde, 
en die hield van alle mensen die Hij ontmoette. 
Wij willen graag bij Hem en bij jou horen. 
Wij proberen om te leven als goede mensen, 
ook als is dat soms moeilijk! 
Daarom zetten wij een kerstboom 
en een kerststal neer. 
Wij versieren ze zo mooi als we kunnen. 
We branden kaarsjes en zingen een lied. 
Zo denken we vaak aan Jezus en aan jou. 
Wij zijn blij dat jij onze Vader bent. 
En Jezus een beetje onze broer. 
Help ons om te zorgen voor vrede om ons heen.

januari

Goede God,
er begint een nieuw jaar.
We wensen elkaar veel geluk.
We krijgen veel nieuwe dagen
om te spelen en te leren,
om te lachen en soms eens te huilen,
om te vertellen en te luisteren…

Goede God,
ga Je ook dit jaar met ons mee,
als het plezant is,
maar ook als we verdrietig zijn?
Dank Je wel,
dat je voor ons zorgen wil!


Nieuwjaar 

Lieve God, 
het nieuwe jaar is nog maar net begonnen. 
We vergissen ons soms nog als we de datum schrijven. 
Zoveel dagen liggen op ons te wachten. 
Zoveel kansen om gelukkig te zijn 
en anderen gelukkig te maken. 
Er zullen blije momenten komen en verdrietige. 
Samen met jou, God, stappen we dit jaar binnen. 
Houd onze hand vast en laat ons niet los. 
Zolang we bij jou horen, zijn we sterk. 
Help ons de wereld om ons heen 
dit jaar een beetje mooier te maken.


Goede Jezus, 
uw liefde voel ik het meest 
in alles wat mijn ouders voor mij doen,
het mooie huis waarin ik woon, 
de kleren die ik draag,
het eten van elke dag op tafel 
en alles wat ik krijg.
Bescherm hen en zegen hen, 
maak dat zij altijd gelukkig zijn.

fout 

Lieve God, 
ik heb iets fout gedaan en nu voel ik me schuldig. 
Ik zit maar te denken: had ik maar dit of dat, 
maar het is te laat. 
Ze zijn boos op mij en ze hebben nog gelijk ook. 
Hier zit ik nu met mijn schuld 
en ik weet niet wat ik moet doen. 
Wil jij me helpen, God? 
Misschien kan ik straks zeggen dat het me spijt 
of kan ik het op een andere manier goedmaken, 
door iets liefs te doen bijvoorbeeld. 
Geef jij me een steuntje in de rug, God? 
Dan lukt het vast.


Ik wens jullie allemaal een deugddoende kerstvakantie! Maar moest je intussen alle gebeden al in je gebedsdoos willen stoppen, dan kan dat ;). Stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

1 opmerking:

  1. Dr. Ajayi is een man met grote spirituele krachten dankzij zijn spreukkracht, ik was in staat om mijn man terug te krijgen na 3 jaar scheiding ik maakte echt slechte tijden door vanwege de scheiding, dus ik zocht online naar hulp toen ik een getuigenis van een dame die beschreef hoe de spreukenmaker haar hielp om zelf een baby te krijgen met behulp van een kruidengeneesmiddel, ik nam zijn contactpersoon en legde hem mijn situatie uit, hij voerde een spreuk uit en mijn man kwam op de derde dag bij mij terug het is nog steeds een magie voor mij, ik ben erg blij om terug te zijn met de liefde van mijn leven. je kunt dr. Ajayi, de spreukgever, bereiken op zijn Viber- of WhatsApp-nummer: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com hij heeft me geholpen. Ik weet zeker dat hij je ook zal helpen met je levensprobleem.

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...