vrijdag 28 december 2018

Gebeden voor in de klas - deel 7

Sinds november ben ik bezig om mijn godsdienstdobbelsteen uit te leggen en ik kan je nu al verklappen dat het nog wat postjes zal duren voor ik hiermee helemaal klaar ben. Intussen deelde ik al een 30 gebedjes en vandaag volgen er weer vijf.


Hallo lieve heer,
ik ben er ook weer.
Ik wil even zeggen deze dag,
dat ik weer naar school toe mag.
De hele dag ga ik weer spelen,
zingen en leren.
Zo groeien uit kinderen,
echte dames en heren.
Ik zal proberen lief te zijn,
voor de kinderen om me heen.
Wilt U me daarbij helpen,
want ik kan het niet alleen.
In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. 
Amen.


sneeuw 

God van de sneeuw, 
vannacht heeft het gesneeuwd. 
Er ligt een dik, wit pak op de straat en op de huizen. 
De wereld lijkt wel helemaal nieuw. 
In de tuin zie ik sporen van vogelpootjes, 
van poezenpoten en van mijn eigen voetstappen. 
Wat zou het leuk zijn als jouw voetstap 
daarbij zou staan, God. 
Zo’n grote, ronde, waar we met zijn allen 
in kunnen zitten. 
Maar wij kunnen jou jammer genoeg niet zien. 
Toch merken we vaak dat jij er bent. 
Het is fijn op jouw wereld, God, 
zeker als er sneeuw ligt!


eerlijk 

Lieve God, 
eerlijk zijn is niet altijd gemakkelijk. 
We liegen wel eens omdat het ons beter uitkomt, 
of omdat we bang zijn voor straf. 
Help ons om eerlijke mensen te zijn, 
om uit te durven komen voor onze mening 
op een beleefde manier. 
Om het op te nemen voor kinderen die gepest worden, 
om eerlijk toe te geven als we fout waren. 
Zo worden we steeds weer jouw kinderen, God.


honger 

Lieve God, 
gisteren op de tv zag ik beelden van hongersnood. 
Moedeloze mensen, 
kinderen met gezwollen buikjes, 
met armpjes zo dun als stokjes. 
Het was erg om te zien 
hoe hun ouders helemaal niets voor ze te eten hadden. 
Hier in ons land heeft bijna iedereen genoeg. 
Er zijn veel mensen die geld geven 
om voedsel daarheen te sturen. 
Er zijn ook mensen die helpen 
om daar voedsel te kweken 
of dingen te maken, 
zodat er geen honger meer is. 
Waarom is alles in onze wereld 
toch zo ongelijk verdeeld?


broer en zus
Lieve God,
veel kinderen hebben een broer of een zus.
Soms zelfs meer dan één.
Dat is niet altijd makkelijk:
we kunnen elkaar soms echt niet uitstaan,
maar we kunnen elkaar ook niet missen!
Af en toe maken we ruzie met elkaar,
maar we maken het altijd weer goed.
Op je broer of zus kun je nu eenmaal niet eeuwig boos blijven.
Lieve God, wij willen graag in vrede
met onze broer of zus samenleven.
En geduld hebben met zijn of haar fouten.
We beseffen dat een broer of een zus
een schat is voor altijd.
Iemand waarmee we een heel speciale band hebben,
ook al denken we daar niet altijd aan. 
Lieve God, blijf bij ons en ons gezin.


Benieuwd naar alle andere gebeden? Stuur dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...