maandag 3 december 2018

Leesspreuken voor je zit- of leeshoek

Ik weet niet of ik het jullie al eens vertelde, maar dit jaar geef ik weer les in mijn container. Dit eigenlijk voor het tweede jaar op rij. Nochtans zag het er lange tijd niet naar uit dat ik in dezelfde ruimte zou mogen blijven lesgeven. Mijn leerlingenaantal steeg immers met 10 kinderen en de directeur zag het niet gebeuren dat ik deze kinderen in een container van 50 m² kon krijgen. Na wat denkwerk en organisatie kwam ik op het idee om mijn klas wat te reorganiseren en hoorde ik ook dat er nog een tweede container tot mijn beschikking stond. Daarom opteerde ik dit schooljaar om gewoon te blijven waar ik zat en niet weer een nieuw klaslokaal te gaan inrichten. Ik zette alle bankjes in de ene container en verhuisde het meeste van mijn kasten naar de andere container. Op die manier heb ik eigenlijk behoorlijk wat ruimte want ik heb nu maar liefst 100 m² voor mijn leerlingen alleen.

Dat resulteerde ook in twee leeshoeken. De grote zithoek is in mijn container waar de meeste kasten staan en in de klas waar er hoofdzakelijk les wordt gegeven, staat er een minileeshoek. Dit kun je hieronder zien.



Om de leesplaatsen wat op te fleuren ging ik op zoek naar enkele leesspreuken. Met wat hulp van enkele Facebookgroepen kwam ik voorlopig tot de volgende... Uiteraard moest er iets van Stilton bij ;). Als je op de link onder de afbeelding klikt, dan kun je de plaat meteen downloaden!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...