zaterdag 27 oktober 2012

'Mijn naam is Hannah' van Valerie Blumenthal

'Mijn naam is Hannah' werd uitgegeven in de laatste jaren van de 20ste eeuw, maar het is nog steeds een bestseller. Valerie Blumenthal heeft nadien nochtans andere uitstekende boeken geschreven, maar deze blijft nog steeds haar bekendste. Daarom stond deze titel ook nog hoog op mijn lijst. Het boek beviel me en ik zou dan ook graag nog een paar andere titels van deze Engelse schrijfster lezen. Al staan er natuurlijk nog boeken op dat lijstje van mij...


Gegevens

  • Oorspronkelijke titel: Saturday's Child
  • Eerste uitgave: 1998
  • Eerste Nederlandse uitgave: 2001
  • ISBN: 90 443 0375 9
  • Uitgever: The House of Books
  • Pagina's: 285


Flaptekst

Isabella, een zelfstandige jonge vrouw, heeft haar leven goed op orde. Tot ze op een dag een klein meisje in een wandelwagentje voor een winkelcentrum ziet zitten. Niemand trekt zich iets van de peuter aan en Isabella neemt haar in een opwelling mee naar huis. Daar ontdekt ze tot haar schrik dat het kind duidelijke sporen van mishandeling vertoont. Ook vindt Isabella een briefje vastgespeld op haar kleren met de woorden: ‘Mijn naam is Hannah. Wie mij vindt mag me houden.’ Dat doet Isabella dan ook, niet vermoedend welke enorme problemen zij zich met deze beslissing op de hals haalt. 


Mijn beoordeling (+/++)

'Mijn naam is Hannah' is een meeslepend verhaal over moedergevoelens die plots de kop opsteken. Wie een ongelooflijk spannend boek verwacht, zal eerder teleurgesteld zijn in dit werk. Het is dan ook een roman pur sang. Niet in de trend van Mansell of Montefiore, maar eerder in het genre van Kristin Hannah en Tatiana de Rosnay. In sommige hoofdstukken van het boek gebeurt er betrekkelijk weinig, maar het verhaal is goed geschreven waardoor het aangenaam blijft om het te lezen. De verhaallijn over een kind dat zonder kwade bedoelingen wordt meegenomen, is ook nieuw voor mij. Daarom is 'Mijn naam is Hannah' me blijven boeien tot het einde.


Bron foto:
http://boekenpaleis.skynetblogs.be/archive/2009/07/04/gelezen-mijn-naam-is-hannah-valerie-blumenthal.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...