maandag 17 december 2012

Oude, oude jaar...

In mijn tijd kochten mijn ouders nieuwjaarsbrieven. Dan was het aan ons om daar een heel nette tekst op te zetten. Die tekeningen hadden wel hun charmes en worden nu wellicht al lang retro genoemd.

Sinds ik in het onderwijs sta, is het toch even ietsje anders. De juf of meester gaat niet alleen op zoek naar een originele tekst, er moet ook geknutseld worden. Elk jaar opnieuw geef ik mezelf de raad tijdig te beginnen, maar telkens weer is het in die laatste week van het jaar een hectische bedoening.

Tussen de toetsen en rapporten door zocht ik naar een originele, haalbare tekst. Ik sta namelijk voor het eerst in het tweede leerjaar en daar mogen ze voor het eerst een volledige nieuwjaarsbrief schrijven. Superlange en moeilijke woorden zijn dus uit den boze.


Via deze site vond ik mijn geschikte tekst.

liefste ...

oude, oude jaar
lopen, lopen maar
voor de boemen, voor de knallen
voor het vuurwerk dat gaat vallen.

psss, psss, psss, boem

lichtjes uit, lichtjes aan
ik kom nu voor je staan
en vandaag wensen we elkaar
een heel gelukkig nieuwjaar!

je kapoen ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...