zaterdag 15 december 2012

Zelf kerstkaartjes maken!

Elk jaar opnieuw moet ik als leerkracht op zoek naar een originele nieuwjaarsbrief. Aangezien ik nog al eens verander van leerjaar moet ik ook steeds vernieuwen. Het moet nog haalbaar en leuk blijven voor de kinderen. Een aantal jaren geleden waagde ik me aan een stukje origami. Ik ben daar nooit echt goed in geweest (mijn inzicht is dan ook maar matig), maar dit staaltje plooiwerk lukte nog net :).

Volg onderstaande stappen, dan bekom je een mooie ster. Je kunt gekleurd papier gebruiken, maar ook inpakpapier is mogelijk. Het is vooral leuk om combinaties uit te proberen. Je restjes in je kast varen er wel bij.

Met dank aan www.knutselsite.be

Je kunt de verschillende deeltjes vastkleven, maar je kunt ze ook gewoon in elkaar schuiven.
Gebruik je het in de klas, dan zou ik vooral opteren voor het vijfde en zesde leerjaar.

Uiteraard kun je deze sterren ook gebruiken voor je eigen kerstkaartjes. Niets is zo leuk dan zelf iets in elkaar te knutselen. Hier hield ik de andere versiering (naast de ster) heel erg beperkt omdat ik deze kaartjes aan mijn leerlingen gaf. Er kroop al wat tijd in het snijden van de blaadjes en het plooien. Uiteraard zijn er tal van andere creatieve mogelijkheden met de rest van je kaart. Ik maakte hier nu enkel de naam van de leerling met perforators.




Zalig kerstfeest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...