maandag 4 mei 2015

Ingekleurde klankkaartjes

Mijn klankkaartjes gebruik ik al een hele tijd, maar ik heb er nog elk jaar werk aan. Ik kopieer ze, ik knip ze uit en verzamel ze in een kistje. Aangezien ik meestal - of zeg maar altijd - tijd te kort kom, probeer ik wat werk achterwege te laten. Daarom heb ik in de afgelopen vakantie mijn klankkaartjes ingekleurd. Op die manier kan ik ze in kleur kopiëren, knippen, lamineren en terug knippen om ze elk jaar opnieuw te gebruiken. Dan hoef ik niet elke zomer kaartjes te kopiëren en te knippen én zien ze er meteen ook nog een pak aantrekkelijker uit.

Ik scande ze voor jullie in zodat je ze niet zelf meer hoeft te kleuren. Ze zien er allemaal als volgt uit...


Wil je ook meteen aan de slag met de gekleurde versie? Kijk dan snel even hier! Je vindt ze alle 18 in dit PDF-document.

Wanneer ik merk dat een kind problemen heeft met een bepaalde klank, wordt het kaartje op de bank geplakt. Op die manier wordt de moeilijkheid nog wat extra geautomatiseerd en kun je het kaartje meestal na een paar weken terug weghalen.

Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...