vrijdag 30 november 2018

Gebeden voor in de klas - deel 3

Afleveringen gemist rond mijn gebedendoos? Kijk dan snel even terug naar de blogpostjes van 16 en 22 november of klik op de linkjes hieronder.

Gebeden voor in de klas - deel 1
Gebeden voor in de klas - deel 2

Ik deelde intussen al 10 gebeden en vandaag laat ik er weer een aantal op jullie los.


laat het zien 

Twee ogen om God te zien 
twee oren om zijn woord te horen 
twee voeten om op zijn weg te lopen 
twee lippen om voor hem te zingen 
twee handen om zijn wil te doen 
en één hart om stil van hem te houden.


jarig 

Lieve God, 
vandaag is er bij ons iemand jarig. 
Hij/zij straalt helemaal. 
Wij zijn er allemaal blij om 
want een verjaardag is een echt feest. 
Wij vieren dat … (naam) 
al … (leeftijd) jaar leeft. 
En samen met ons van alles meemaakt. 
Dankjewel voor … (naam), God! 
Wij beloven dat wij van hem/haar zullen houden. 
Een beetje zoals jij.


tevredenheid 

Heer, ik heb genoeg 
ik heb twee ogen, als diamanten zo kostbaar 
een mond om te fluiten 
en een gezondheid, die niet te betalen is. 
Heer, ik heb genoeg, 
ik heb een zon aan de hemel 
ik heb een dak boven mijn hoofd 
ik heb werk voor mijn handen 
ik heb een welgevulde tafel om van te eten 
En ik heb mensen om lief te hebben. 
Heer ik heb genoeg.


God, 
waarom is er honger?
waarom hebben zij honger en ik niet?
waarom gaan er mensen dood van de honger?
waarom kan niemand er iets aan doen,
waarom zelfs U niet?
Ja, waarom Heer?


vriend 

Lieve God, 
een goede vriend is iets heel kostbaars. 
Je deelt plezier en verdriet met elkaar. 
Je weet dat hij je altijd zal helpen, altijd zal verdedigen. 
Je kent elkaar door en door. 
Je laat elkaar nooit in de steek. 
Help mij, God, om ook zelf een goede vriend te zijn. 
Om het vertrouwen van mijn vriend waard te zijn. 
Om te helpen als ik kan. 
Om te luisteren naar wat hij wil vertellen. 
Om te geloven in zijn goede wil.


In totaal deelde ik nu al 15 gebedjes. Er volgen er nog een 70-tal ;). Kun je niet zolang wachten en wil je ze meteen allemaal? Dan kan dat! Stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...