donderdag 11 april 2013

De muziekdoos

Omdat we in 2014 zullen verhuizen, heb ik de smaak van het organiseren en reorganiseren helemaal te pakken. Niet alleen met mijn spullen thuis, maar vooral met al dat materiaal van op school. Ik raak zo vaak dingen kwijt dat het soms minder tijdrovend zou zijn om het opnieuw te maken... Ik besef al langer dat dit beter moet kunnen en sinds een paar maanden heb ik toch de koe bij de horens gevat.

Alle afgewerkte dingen krijgen een bijpassende doos waar ze telkens weer in verdwijnen als ik ze even niet meer nodig heb. Dit kon je hier (de Eurodoos), hier (de rekendoos) en hier (de gebedsdoos) al meermaals zien. Nu maakte ik in de vakantie ook een muziekdoos. Cd's zijn heel erg dun en kunnen dus heel erg makkelijk overal tussen. Daardoor durven ze bij mij wel al eens te verdwijnen. Daarom kocht ik een boekje waarin ik ze kon bewaren. Ik maakte per cd een briefje met de nummers die erop te vinden zijn en stopte dit telkens achter de cd. Alles wat ik nu tegenkom wat met muziek te maken heeft, zal een mooi plaatsje krijgen in deze leuke schoendoos.

Ik drukte een bijpassende tekening af en plakte die op het deksel...


Ik deed er een laagje plasticfolie over zodat de doos nog jaren van dienst kan zien...


Ik voorzag de binnenkant van het deksel ook van wat versiering (aangezien ik dit blad toch overhad)...


Ik liet me even gaan op het Boekenfestijn in Kortrijk en kocht nog iets nieuws...



En voorzag elke cd van een kaartje met de nummers...



Intussen zit de doos al veel voller want ik vond tijdens mijn opruimwerken in de vakantie al het één en ander terug :)

Deze dozen kunnen misschien ook een oplossing bieden voor al het speelgoed van je kinderen of om al het materiaal in hun kamer een mooi plaatsje te geven. Uiteraard kun je de dozen ook beplakken met servetten en papier of laten beschilderen. Dan maak je er nog een leuke knutselnamiddag van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...