maandag 15 april 2013

Alweer een doos

Ik heb jullie al verteld dat ik in mijn dozenperiode ben. Ik ga en zal al mijn materiaal gesorteerd krijgen vooraleer ik verhuis. Dit is niet zomaar een uitdaging, maar mag later gerust als een huzarenstukje omschreven worden. We zijn al ergens gekomen en zien nog steeds licht aan het einde van de tunnel. Dus bij deze doen we lustig voort. Ik stelde je al de 'gebedendoos', de 'MAB-doos', de 'Eurodoos' en de 'muziekdoos' voor.

Dit keer werd het een letterdoos. Voorlopig zit er nog niet al te veel in, maar ik heb daar dan ook een uitleg voor. Je moet altijd extra plaats voorzien om het verstopt (lees: spoorloos) materiaal ook nog een plaatsje te kunnen geven. Dus bij deze een doos met mijn klinker-, medeklinker- en hoofdletterkaartjes. Netjes en overzichtelijk.

Je maakt gewoon foto's van je materiaal en daarmee maak je een overzichtsblad. Dit plak je op een oude schoendoos.


Ga dan op zoek naar onderverdelingen (plastic bakjes, doosjes,...) voor in je doos. Zo blijft alles netjes op zijn plaats en heb je snel alles bij de hand.



Uiteraard kunnen ook niet-leerkrachten met dit systeem aan de slag. Misschien een goed idee om al dat speelgoed van je kids een vaste plaats te geven.

Veel opruimplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...