zaterdag 13 april 2013

Een rampscenario in Shopaholic! zegt ja

Er moest zodanig veel gebeuren in deze paasvakantie dat er weinig tijd over bleef om te lezen. Toch mag ik op mijn lijstje van dit jaar terug een roman bijschrijven. Ik koos deze keer voor een heel luchtig exemplaar van Sophie Kinsella, namelijk 'Shopaholic! zegt ja'. Kinsella werd mij een tijdje geleden al aangeraden en ik heb dan ook genoten van het hectische verhaal rond Becky Bloomwood. Al vind ik eerlijk gezegd dat dit boek wat langdradig is. Het boek handelt eigenlijk voortdurend over hetzelfde en pas in de laatste 50 bladzijden gebeurt er naar mijn aanvoelen werkelijk iets. Het is een typische chicklit zoals deze romantische boeken voor jongen vrouwen worden genoemd, maar voorlopig heeft Kinsella me nog niet echt kunnen overtuigen.



Gegevens

Oorspronkelijke titel: Shopaholic Ties The Knot
Vertaald uit het Engels
Vertaald door: G. Wolfswinkel
Uitgegeven in 2003
Uitgeverij: The House of Books
Omslagontwerp: Marlies Visser
Aantal pagina's: 350
ISBN10: 9044307584
ISBN13: 9789044307580


Flaptekst


Becky Bloomwood heeft het helemaal naar haar zin in New York. Ze heeft een geweldige baan - de hele dag schaamteloos 'shoppen' en daar nog voor betaald worden ook. Samen met haar vriend Luke woont ze in een deftig appartement in Manhattan. Ze hebben zelfs een gezamenlijke bankrekening geopend (hoewel Luke het niet altijd eens is met haar definitie van huishoudelijke uitgaven).
Dan vraagt Luke Becky ten huwelijk. Ze accepteert natuurlijk - en krijgt het plotseling erg druk. Met jurken passen, en schoenen, en hoeden, en lingerie, en ... nog veel meer. Haar moeder neemt aan dat de trouwerij in Engeland plaatsvindt. Maar Lukes moeder wil een enorm, extravagant feest, compleet met het New Yorks Filharmonisch Orkest. Becky wil niemand teleurstellen. Ze raakt er helemaal van in de war.


Mijn beoordeling (+)

Ik las al vaak romans, ook in deze stijl want de boeken van Jill Mansell kun je gerust ook onder de noemer 'chicklit' zetten. Met de verhalen van Mansell moet ik altijd lachen en ook de manier van schrijven bevalt me steeds heel erg. Bij Sophie Kinsella ligt dat even anders. Ik kan het misschien best vergelijken met een snoep die té zoet is. De taal die de Engelse schrijfster gebruikt, vind ik soms een beetje te en er zat voor mij niet genoeg verhaal in dit boek. Het handelt over een vrouw die op twee huwelijken op eenzelfde dag afstevent en ze weet helemaal niet hoe ze deze situatie recht moet zetten. Daar draait het 350 pagina's lang om. Voor mij heeft deze roman dus eigenlijk iets te weinig om het lijf om me echt mee te slepen en een paar uur lang te bekoren.


Bron foto: http://www.bol.com/nl/p/shopaholic-zegt-ja/1001004001952248/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...