vrijdag 12 april 2013

Zelf schoolfeestkleren maken

Ik sta intussen al een kleine zeven jaar voor de klas en het was tot nu toe een rollercoaster aan indrukken, scholen, klassen en kinderen... veel kinderen... Een vaste stek bemachtigen is nog niet gelukt, maar waar ik ook beland, ik ga er voor. Als ik iets doe, dan is dat met passie. Dat is zo voor mijn werk en voor m'n hobby's.

Heel wat van mijn vrije uurtjes spendeer ik dan ook graag aan de school, mijn klas en de kids. Zo werken we samen met een paar andere creatieve collega's in de aanloop van bijvoorbeeld een schoolfeest keihard en dat resulteert in heel wat materiaal.

Zo maakte ik al een paar keer kledij voor een aantal uiteenlopende optredens. Ik zet hier enkele foto's op een rij zodat ik ook jullie misschien kan inspireren. Ook de niet-leerkrachten kunnen gerust aan de slag om de verkleedkoffer wat aan te dikken :). Veel naaiplezier.

Ik had natuurlijk liever actiefoto's getoond, maar ik publiceer liever niets met leerlingen. Hopelijk kun je je er toch een beeld van vormen.

Roze rokjes voor 'Candyman' van Christina Aguilera

Dassen voor de jongens
Haarlinten voor de meisjes

Met blacklights gaf dit een heel mooi effect!

Sister Act in stijl

Kleurrijke regenmantels met plastic zakken
Bijpassend lint


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...