maandag 8 april 2013

Rundskop, een parel uit 2011

Heel het jaar films opnemen en geen tijd vinden om ze te bekijken... Ken je dat gevoel? Er passeren heel wat interessante dingen op televisie, maar dan moet ik uiteindelijk toch gaan wissen omdat er geen plaats meer overblijft. Vakanties zijn dan het ideale moment om toch iets te bekijken denk ik dan. Terwijl er ook in die weken niet al te veel tijd overblijft. Want ik ben dan eentje die ALLES wil verslaan. En in twee weken is dat misschien wel wat 'zottewerk'. Gelukkig ben ik er intussen wel al in geslaagd om (voorlopig) één film te bekijken.

Een tijdje terug toonden ze de film 'Rundskop' op de Vlaamse televisie. Ik zag de film al eerder, maar goeie drama's bekijk ik graag nog een tweede keer. Dan kun je je er meestal nog een beter beeld van vormen. Daarom bekeek ik - tussen het strijken door - in een aantal etappes de film. Misschien niet ideaal, maar toch beter dan dat ik die prachtige dingen moet wissen zonder dat ik ze gezien heb.

Rundskop pakte mij al de eerste keer en dat deed het nu opnieuw. Altijd een goed teken. Toch zou ik hem niet bij mijn favorieten 'aller tijden' zetten. Heel mooi en prachtig acteerwerk, maar misschien dat tikkeltje tekort. Dan spreek ik puur vanuit mijn eigen standpunt natuurlijk. Ik ben er zeker van dat velen onder jullie wel zeggen 'top, zonder meer'. Hoe dan ook, het is zeker een aanrader. We mogen trouwens best trots zijn op al dat Belgisch geweld. Roskam en co hielden er niet voor niets een Oscarnominatie aan over.

Wil je meer info over deze film, ga dan naar mijn tabblad 'films' of surf onmiddellijk naar hier.

Veel lees- en kijkplezier!


Bron foto: http://www.gentblogt.be/2011/02/07/rundskop-een-beest-van-een-film

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...