dinsdag 27 mei 2014

Brief voor de leesmap

Gisteren had ik het al over de leesmap en daar wil ik nu nog iets aan toevoegen. In het begin van het schooljaar stop ik een brief in deze map zodat de ouders onmiddellijk weten hoe ermee gewerkt moet worden. 

Die brief ziet er als volgt uit...


Beste ouders,

Elke maandag moet je kind als huiswerk lezen. Enkel op die dag lezen, is echter niet voldoende. Het is de bedoeling dat er ook op andere dagen soms wat geoefend wordt (5 à 10 minuten). Probeer toch minstens een drietal keer per week te lezen (één blaadje per oefenmoment is voldoende). Gelieve telkens de datum te noteren en het blaadje te ondertekenen. Zo kan ik controleren hoeveel er thuis gelezen wordt. De kinderen mogen ook bij elke leesbeurt een figuurtje inkleuren.  

Kinderen die thuis liever in een boekje lezen (i.p.v. de blaadjes in de leesmap te gebruiken), mogen dit ook. Gelieve dan wel steeds de bijgevoegde tabel in te vullen. Zo kan ik ook controleren wat en hoeveel je zoon of dochter heeft gelezen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Juf Stéphanie


Wens je deze brief ook te gebruiken bij de start van het nieuwe schooljaar? Klik dan hier.

Bron afbeelding:
http://www.franciscus-middelburg.nl/?attachment_id=587

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...