vrijdag 16 mei 2014

Rekenen tot 100 oefenen

Mijn rekenlessen wil ik in de toekomst ook zeker nog aanpakken, maar ik vind het nu vooral belangrijk dat de kinderen van het tweede leerjaar de oefeningen tot aan 100 goed onder de knie krijgen. Eens ze dat kunnen zijn ze eigenlijk vertrokken voor het derde leerjaar.

Daarom vind ik het nodig om dit heel vaak te oefenen. In onze handleiding en in de werkboeken staan er wel een aantal oefeningen, maar voor veel van mijn leerlingen zijn die oefenmomenten te kort. Daarom wil ik de laatste zes weken nog wat extra oefenen op aparte blaadjes. Er zijn tal van mogelijkheden, maar ik maakte nu een eenvoudig werkblad.


Ik ben van plan om een aantal blaadjes te maken zodat ik heel vaak zo'n blad kan geven. Op die manier weet ik zeker wie de oefeningen kan en wie niet. Op de tafels kun je uiteraard ook tijd zetten. 


De komende weken probeer ik mijn lessen schrift verder uit te bouwen en die deel ik zeker ook hier met jullie. Daarnaast zul je ook een oordeel over het laatste deel van de 'Vijftig Tinten-reeks' op Gietjes Corner kunnen lezen.

Fijne vrijdag gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...