vrijdag 30 mei 2014

Een nieuw overzichtsblaadje...

Gisteren was het hier een HOOGdag! In alle zinnen van het woord. Op O.L.H.-Hemelvaart is er hier altijd kermis en dan komen alle dorpelingen nog eens samen. Twaalf uur lang heb ik gekletst en genoten! Daarom ook dat het hier stil bleef. Straks ga ik nog wat genieten van een etentje met vriendinnen, maar eerst wil ik toch nog even wat schoolwerk verzetten.

Een tijd geleden maakte ik al een overzichtsblad voor de tafels, maar ik maakte die nu ook voor alle sommen tot aan 100. De rekenoefeningen tot 100 staan centraal in het tweede leerjaar en daarom wil ik in de laatste maand van het schooljaar alles nog eens heel goed herhalen. Misschien moet ik daar volgend jaar nog meer aandacht aan schenken doorheen het jaar, maar dat zullen we in de grote vakantie nog wat verder uitwerken.

Het is de bedoeling dat kinderen in 1 minuut 20 oefeningen van een welbepaalde soort kunnen maken. Bij de brugoefeningen zal ik de kinderen wellicht wat meer tijd geven. Uiteraard kun jij de tijdsbepaling aanpassen aan jouw klasgroep. Van het moment de kinderen jouw doel hebben gehaald, krijgen ze een stempel op hun overzichtsblad. Het overzichtsblad voor de oefeningen tot 100 noemde ik 'Miss en Mister 100'.


Wens je dit blad ook te gebruiken? Klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...