zondag 26 juli 2015

Voor jou wil ik sterven!

Nee nee, we gaan niet sentimenteel doen. Ik heb gewoon een goed boek gelezen! Eigenlijk had ik het liever in een kortere tijd uitgelezen, maar ik kan het me nu niet permitteren om even met mijn luie kont in een zetel te gaan ploffen. Er is te veel werk (of ik steek dat toch in mijn hoofd ;) ) en alleen 's avonds is er even tijd om in een boek te duiken. Pas op, ik ben al heel blij met die leestijd!

Soms ga ik in de bieb gewoon op mijn gevoel af en neem ik een boek uit het rek dat ik nog nergens zag passeren. Dat kan behoorlijk tegenvallen, maar dat kan ook heel goed meevallen. Dit keer hoorde het boek bij de tweede groep. Ik was meteen mee in het verhaal en ik vond het ook ongelooflijk spannend. Naar mijn aanvoelen ebt die spankracht naarmate het boek vordert wat weg, maar voor de rest kan ik alleen maar positief zijn over 'Voor jou wil ik sterven' van Lisa Unger.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: Die for you
Uitgegeven in 2009
Uitgeverij: Sirene
Vertaling: Mary Bresser
Omslagontwerp: Studio Jan de Boer
ISBN: 978 90 5831 499 4
Aantal pagina's: 332

Flaptekst

Isabel en Marcus Raine zijn het volmaakte stel: zij is een bekende romanschrijfster, hij een briljante game-ontwerper. Hun huwelijk is nog even romantisch als toen ze vijf jaar geleden trouwden en het geluk lijkt op hun hand. Tot op een ochtend als alle andere Marcus zijn tas pakt, Isabel gedag kust en van de aardbodem verdwijnt.

Hoe vaak Isabel hem die dag ook belt, ze krijgt alleen zijn voicemail. En als ze dan eindelijk vanaf zijn gsm wordt gebeld, hoort ze het geschreeuw van een man in doodsangst. In paniek belt Isabel de politie, die lauw reageert: volwassen mannen verdwijnen niet zomaar. Ze haast zich naar zijn kantoor, maar raakt daar betrokken bij een inval van de FBI. Uren later komt ze bij in een ziekenhuis, waar de politie haar ondervraagt over Marcus Raine. De echte Marcus Raine.

Mijn beoordeling (++)

Zoals ik in mijn intro al zei, heeft dit boek me aangenaam verrast. Ik kende Unger nog niet en ik ben zeker van plan om nog eens een boek van haar te lezen (al heb ik op het net wel gezien dat ik het beste werk al gelezen zou hebben). 'Voor jou wil ik sterven' is spannend en realistisch verteld. Op die manier is het makkelijk om helemaal in het boek te duiken en zoals zo vaak al gezegd: Daar hou ik echt van! Het verhaal boeit tot het einde en leest behoorlijk vlot, al is de plot wel voorspelbaar. Een ideale vakantiethriller dus als je op een vreemde locatie niet wil doodgaan van de schrik ;).


 Bron: 
* http://www.bol.com/nl/p/voor-jou-wil-ik-sterven/1001004006859562/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...