donderdag 22 november 2012

Even tot rust komen...

Sinds vorig schooljaar ben ik - dankzij een heel toffe collega - gestart met schilderlessen. Ik had er al vaak over nagedacht, maar vond nooit de tijd. Toen we even samen naar een academie gingen kijken, boeide het ons onmiddellijk. Het bleek echter dat we ons twee keer per week moesten vrij maken en dat is voor bezige bijen als wij wat moeilijk. Tot we ontdekten dat we onder onze eigen toren konden gaan schilderen en dit op woensdagnamiddag. Als leerkracht kun je je dan (in normale weken) wel even vrij maken en we besloten dan ook om ons aan te sluiten bij een gezellige groep dames. De leeftijden zijn enorm uiteenlopend en de werken die we maken, kunnen helemaal niet met elkaar vergeleken worden... maar toch is het enorm fijn om even met 'kunst in wording' bezig te zijn :). Ik kom dan heel even helemaal tot rust.

Vorig jaar waagde ik me onmiddellijk aan een portret en ik zag in een jaartje toch al wat vooruitgang. Nu het aantal werkjes en het niveau per jaar opkrikken en we zijn best tevreden!

Portret in wording...

Eerst het portret op je doek tekenen.
Alle lijnen in zwarte verf zetten.
Begonnen met de achtergrond (rechtsonder).

Achtergrond oké!
Gezicht, ogen en haar vooral nog niet oké :).

Dat gezicht ziet er al natuurlijker uit.
De ogen beginnen vorm te krijgen.
Het haar is nog veel te flets naar mijn gedacht.

Alles wat bijgewerkt, maar vooral nog wat verf nodig.
De bles op haar hoofd moet nog bijgewerkt worden,
haar huid is wat te bruin
en aan haar pull mankeert er wellicht ook wel nog iets.
Al een veel natuurlijker kleur...
Haar is oké... Al is de bles niet 100 %
Trui heeft nog een laagje verf nodig.

Zo ver ben ik... Het eindresultaat hebben jullie zeker nog te goed. Ik wacht er niet te lang mee :)
En oké, als je heel goed kijkt dan mankeert ze wellicht een arm. Spijtig dat dit niet meer op de foto stond, waardoor ik wellicht een anatomische fout maakte. Voor een eerste werk wordt mij dat wellicht vergeven (hoop ik)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...