donderdag 29 november 2012

Kerst in aantocht...

Of je het nu wil of niet... Kerstmis is al overal aanwezig. Kinderen vertellen mij dat de kerstboom er thuis al staat en hier en daar is er zelfs al een kerstmarkt op poten gezet. Elk jaar erger ik me wel een beetje aan al dat gedoe, maar anderzijds kan ik er vanaf halverwege december zelf ook wel van genieten. Nog drie weken te gaan en het is alweer kerstvakantie... Ongelooflijk waar die tijd naartoe vliegt... Daarom wordt het - tegen mijn principes in - toch tijd om de gangen op onze school er wat kerstelijker te laten uitzien. Je kunt dit met heel wat gekocht materiaal, maar ik stak ook wat tijd in het inkleuren van prenten. Deze figuren kun je tegen de ramen hangen, maar er is telkens een gaatje voorzien zodat ze ook met een draadje aan het plafond kunnen bevestigd worden.




Het is het ultieme doel om elke figuur vijf keer te maken, soms vijf keer klein en daarna nog vijf keer groot. Kwestie van genoeg materiaal te hebben...







Soms sluipt er tijdens dit 'bandwerk' ook een foutje in mijn 'creaties', maar och... ik - als perfectionist - vind dat helemaal niet erg... :)





Heb je ook zin om zoiets te maken? Dan vertel ik je hieronder kort hoe ik te werk ging.

1. Ik ging op zoek in kleurboeken en op google naar geschikte kleurplaten
2. Ik kleurde alles in met waskrijt (zoek naar de vettigste soort)
3. Ik overtrok alle lijnen met een zwarte stift
4. Ik plakte de figuren op een gekleurd blad (zie foto hieronder) - wanneer je de figuren dan aan het plafond of aan het raam hangt zie je die zwarte lijnen aan de achterkant niet
5. Ik knipte de figuur helemaal uit
6. Ik lamineerde alle figuren
7. Ik knipte opnieuw alles uit en voorzag een oogje voor een touw


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...